Kličejo tudi iz drugih občin
Eden prvih ukrepov Občine Kamnik ob pojavu pandemije je bila vzpostavitev posebne telefonske številke za pomoč (predvsem starejšim) občanom, ki pa se je izkazala za izjemno dober ukrep. Kličejo jih celo iz sosednjih občin.
Kamnik – Na številko 051 374 207 se od ponedeljka do nedelje javlja Katja Vegel iz občinskega oddelka za družbene dejavnosti, in kot pravi, jo dnevno pokliče okoli dvajset občank in občanov, kar dokazuje, da je t. i. humanitarna linija, kot ji pravijo, v teh časih epidemije zelo dobrodošla pomoč.
»Najpogosteje našo humanitarno linijo uporabljajo starejše samske osebe, ki so po večini brez bližnjih svojcev in prijateljev, saj so stiki oziroma obiski v tem času omejeni. Zlorab do tega trenutka še ni bilo, je pa mnogim treba pojasniti, da si preko te telefonske številke lahko uredijo nakup in dostavo nujnih življenjskih potrebščin iz trgovine, dostavo zdravil iz lekarne, dostavo toplih obrokov na dom in organizacijo varstva na domu za predšolske oziroma šolske otroke za starše, ki kljub kriznim razmeram dnevno hodijo na delo, žal pa ne, na primer, plačilo kurilnega olja oziroma kakšnih drugih večjih izdatkov,« pove Katja Vegel in dodatno pojasni, da občan, ki pokliče na to številko, posreduje svoje kontaktne podatke in sporoči potrebe, nato pa vse to posredujejo koordinatorici prostovoljcev Anamariji Dolenc iz Študentskega kluba Kamnik, ki skupaj z drugimi prostovoljci poskrbi, da hrana iz trgovine, zdravila iz lekarne ali topli obroki pridejo do pomoči potrebnih.
»Prostovoljec se, opremljen z masko ter zaščitnimi rokavicami, oglasi pri občanu na domu, kjer mu ta preda seznam stvari, ki jih potrebuje, in denar. Prostovoljec nato nakupi stvari in jih dostavi občanu nazaj na dom. Podobno je z dostavo zdravil. Velika zahvala v teh časih gre res prav prostovoljcem, ne le študentom, ampak tudi Zavodu Oreli, župnijskim karitasom, društvom upokojencev, Kulturnemu društvu Priden možic, posameznikom in še bi lahko naštevali. Kot lahko opazimo, so Kamničanke in Kamničani resnično stopili skupaj in verjamemo, da se nam bo pridružil še kdo, a vseeno po drugi strani tudi srčno upamo, da se bodo razmere umirile in ne bomo potrebovali njihove pomoči,« še pravi in doda, da pa vendarle ne gre le za potrebe po materialnih dobrinah. Starejši namreč potrebujejo tudi pogovor, zato si vzamejo čas zanje, mnogi so tudi prestrašeni, saj ne vedo, kako se bodo razmere odvijale, zato razmišljajo, da bi takšno humanitarno linijo ohranili tudi po odpravi izrednih razmer.
Kot nam še pove Katja Vegel, se je glas o humanitarni liniji Občine Kamnik razširil tudi v nekatere sosednje občine, saj jih za pomoč kličejo tudi od tam, kar je še en dokaz, da so se na občini v tej krizi odločili za pravilen pristop.