Zaupanje v slovenski med
Na testiranju je večina vzorcev medu prejela oceno dobro, med najboljšimi pa so bili vzorci medu s slovenskim poreklom.
Kranj – V Zvezi potrošnikov Slovenije so pri različnih trgovcih v Sloveniji kupili enajst vzorcev domačega in uvoženega cvetličnega medu in jih poslali na testiranje v laboratorij, kjer so preverili parametre sestave medu, morebitne ostanke zdravil za zatiranje bolezni v panju, potvorbo ter botanično in geografsko poreklo medu. Potrošnike so povprašali o všečnosti medu in preverili skladnost označbe z zakonodajo, v končno oceno pa so vključili še trajnostni vidik, pri čemer so upoštevali oddaljenost države porekla, različne certifikate in embalažo. Rezultati so bili razveseljivi: vsi vzorci so bili skladni z zakonodajo, potvorb niso odkrili, večina vzorcev je prejela oceno dobro, med najboljšimi pa so bili prav vzorci s slovenskim poreklom. Ko so potrošnike prosili, da med enajstimi vzorci izberejo med, ki jim je najbolj všeč, in tistega, ki jim je najmanj, so največkrat izbrali za najboljšega prav slovenski med.
V zvezi potrošnikov se zavzemajo tudi za natančno označevanje porekla medu. Kot ugotavlja Anja Bolha iz zveze potrošnikov, je poreklo medu za potrošnika najpomembnejša informacija pri izbiri, zato predlagajo, da bi proizvajalci namesto obstoječih oznak vedno natančno navedli vse države, iz katerih je med, zastopan v mešanici. Za takšno označevanje se zavzemajo tudi večji slovenski pridelovalci in polnilci medu pod okriljem čebelarske zveze, ki je na ministrstvo za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano tudi poslala pobudo za jasno označevanje porekla. Sedanja ureditev namreč omogoča proizvajalcem, da v primeru, ko med izvira iz več držav, opremijo med z eno od oznak »mešanica medu iz držav članic EU«, »mešanica medu iz držav, ki niso članice EU« ali »mešanica medu iz držav članic EU in držav, ki niso članice EU«.
Povprečen Slovenec poje na leto okrog enega kilograma medu, kar nas uvršča med največje evropske porabnike. Slovenija največ medu uvozi iz Nemčije in Hrvaške.