Vsakdanji prizor v krožišču: prvi voznik je nepravilno zavil na notranji pas, namesto da bi sledil vodilni beli prekinjeni črti, ki ga vodi na zunanji pas, kot je pravilno storil drugi voznik. / Foto: Gorazd Kavčič

Največja napaka v krožišču

Predstavljamo vam najpogostejši prekršek, ki ga vozniki storijo v novem krožišču na Primskovem. Napotek za tiste, ki bi se prekršku radi izognili: sledite črtam na vozišču.

Kranj – Skozi novo krožišče na Primskovem, ki ga zaradi njegove zasnove poimenujejo turbo krožišče, promet poteka vse od konca poletja. Po približno štirih mesecih lahko potrdimo, da je preurejeno krožišče prispevalo k večji pretočnosti prometa v tem delu Kranja, a hkrati ugotavljamo, enako pa tudi policisti, da mnogi vozniki pri vožnji skozenj – najverjetneje zaradi nepoznavanja – redno kršijo pravila.

In kaj je najpogostejša napaka, za katero so vozniki lahko kaznovani z globo v višini 160 evrov, čeprav se mnogi sploh ne zavedajo, da so jo storili? Nedovoljeno menjavanje pasu znotraj krožišča, pojasnjujejo policisti. »Nekateri vozniki imajo še vedno težave pri razumevanju vožnje skozi krožišče. Vozniki se praviloma pravilno vključijo nanj, nedovoljeno pa potem menjajo prometni pas, ko so že znotraj krožišča,« je razložil Bojan Kos s Policijske uprave Kranj. »Potek ceste na rondoju je označen z vodilno prekinjeno belo črto na levi in desni strani prometnega pasu, znotraj katere morajo voziti,« je dodal.

Omenjeno napako oziroma prekršek storijo nepozorni vozniki, ki pripeljejo bodisi iz smeri Jezerskega bodisi iz smeri Škofje Loke. Kaj storijo? Poglejmo primer: voznik, ki na primer pripelje iz smeri Jezerskega, se preko levega prometnega pasu vključi na krožišče. Ko nadaljuje vožnjo mimo izvoza za Kranj, na mestu, kjer pasovi niso ločeni z nizkimi betonskimi pregradami, zapelje na notranji pas krožišča, da bi nadaljeval vožnjo v smer Šenčurja. »To je nepravilno. Ostati mora na zunanjem pasu, kjer ga potek ceste vodi proti kraku bodisi za Škofjo Loko ali proti Šenčurju,« opozarja Kos. Enako velja za vožnjo iz smeri Škofja Loka. Voznik, ki se v krožišče pripelje po levem prometnem pasu, mora slediti talnim označbam, ki ga v krožišču (pri kraku za Šenčur) usmerijo na zunanji pas, s katerega nato zavije proti Jezerskemu oziroma kasneje proti Kranju. Ne sme pa, kar se dogaja zelo pogosto, zapeljati na notranji pas, da bi se odpeljal v smeri Kranja. Prav iz tega razloga vozniki, ki pripeljejo iz smeri Jezerskega ali Škofje Loke, v krožišču tudi ne morejo odpeljati celotnega kroga in zapeljati nazaj v smer, iz katere so prišli. Te težave pa nimajo tisti, ki pripeljejo iz Šenčurja ali Kranja. Ti imajo možnost, da v krožišču zavijejo nazaj v smer, iz katere prihajajo.

Čeprav je opisani prekršek v krožišču Primskovo zelo pogost (po naših opažanjih ga stori skoraj vsak drugi voznik), pa do nesreč ne prihaja, kar lahko pripišemo tudi nizkim hitrostim v krožišču. Policisti so tako do konca novembra (v treh mesecih) evidentirali le dve nesreči. »To je glede na veliko obremenjenost tega odseka zanemarljivo malo. Obakrat je šlo za nesreči z materialno škodo, ki sta se zgodili zaradi neupoštevanja pravil o prednosti,« je razložil Kos.

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Gorenjska / sobota, 6. julij 2019 / 07:49

Trava lahko malo počaka

V nekaterih gorenjskih občinah je ob nedeljah in praznikih prepovedano uporabljati vrtne kosilnice, motorne žage, vrtalne in brusilne stroje. V turistični Kranjski Gori denimo poleti prepoved velja tu...

Objavljeno na isti dan


Prosti čas / torek, 9. januar 2007 / 06:00

Začenjamo znova

V Ljubljani smo se pred dobrim mesecem oglasili na snemanju nove humoristične nanizanke Začnimo znova! Izvršna produkcija in avtorstvo nanizanke je delo Produkcijske skupine Mangart, d. o. o., predvaj...

Prosti čas / torek, 9. januar 2007 / 06:00

Oplova Corsa v bojnih barvah

Po uspešni tržni predstavitvi četrte generacije prodajne uspešnice, Opel sedaj pošilja na cesto vrhunsko športno različico corse. Model OPC ima pod motornim pokrovom 1,6-litrski turbo...

Prosti čas / torek, 9. januar 2007 / 06:00

C4 Picasso s petimi sedeži

Po nedavnem prihodu sedemsedežne različice modela C4 Picasso bo Citroën v okviru širitve svojega izbora enoprostorcev v prvem trimesečju leta predstavil še petsedežni enoprostorec, ki...

Prosti čas / torek, 9. januar 2007 / 06:00

Volkswagen z najčistejšim dizlom

Nemški Volkswagen je opravil prve testne vožnje z najčistejšim dizelskim motorjem doslej. Gre za 2,0-litrski turbodizelski štirivaljnik s skupnim vodom ter z zbiralnim katalizatorjem z...

Prosti čas / torek, 9. januar 2007 / 06:00

Varnost v mestni vožnji

V mestnih središčih zaradi gostote prometa pogosto pride do manjših trčenj, v katerih jo običajno skupi avtomobilska pločevina, včasih pa tudi potniki. Pri švedskem Volvu so zato razvili...