Razpis za dva odseka še letos
Direkcija za infrastrukturo in njena pristojna ministrica Alenka Bratušek napovedujeta, da bodo s prerazporeditvijo sredstev omogočili obnovo dveh odsekov gorenjske železniške proge.
Za projekt južne razbremenilne ceste na Bledu so v naslednjih dveh letih predvidena finančna sredstva za odkupe zemljišč ter novelacije strokovnih podlag in projektne ter investicijske dokumentacije, so razložili na direkciji za infrastrukturo. Gradnja južne blejske obvoznice naj bi sicer stala okoli 31 milijonov evrov (brez DDV).
Kranj – Na Gorenjskem se pripravlja kar nekaj velikih državnih infrastrukturnih projektov. O križih in težavah z južno blejsko obvoznico smo pred kratkim že poročali, prav tako o razmišljanjih kranjskega župana Matjaža Rakovca in ministrice za infrastrukturo Alenke Bratušek glede želene štiripasovnice od Šenčurja do Kranja in novega priključka na avtocesto na tem delu. Ministrico in Direkcijo RS za infrastrukturo smo zato zdaj povprašali še o aktivnostih pri nadgradnji gorenjske železniške proge in gradnji obvoznice v Vodicah v naslednjih dveh letih. Tudi pri omenjenih projektih se namreč precej zatika.
Projektantski predračun pred revizijo projektne dokumentacije za načrtovano in nujno nadgradnjo železniške proge Ljubljana–Kranj–Jesenice znaša 113,35 milijona evrov brez davka na dodano vrednost. Ko smo konec poletja v Gorenjskem glasu že poročali o načrtovanem projektu, ki naj bi potekal istočasno z obnovo železniškega predora Karavanke, so na direkciji za infrastrukturo začetek nadgradnje napovedali za oktober 2020, konec pa v prvi polovici 2022. Ob tem so na direkciji pojasnili, da je izvedba projekta pogojena tako z zaporami proge kot z zagotovljenimi sredstvi v proračunih za leti 2020 in 2021. Kot je znano, je proračuna za naslednji dve leti državni zbor že sprejel, v njih pa za gorenjsko železniško progo ni predvidenih sredstev. Poslanci Levice so sicer denar skušali zagotoviti z amandmajem, a zanj pri drugih poslancih niso pridobili zadostne podpore.
Ministrica Bratuškova vseeno napoveduje, da bo predvidoma še letos objavljen javni razpis za začetek nadgradnje gorenjske proge. »Smo pred tem, da najdemo dodatna sredstva in še letos objavimo javni razpis za obnovo dveh odsekov gorenjske proge, ki bosta narejeni v času zapore železniškega predora Karavanke,« je dejala. Ob tem je zagotovila, da bo izveden celoten projekt nadgradnje gorenjske proge. »A tudi fizično se ne da vseh stvari narediti v letu in pol. V času zapore, ki se začne konec 2020, bo narejeno tisto, kar se v tem času da narediti,« je poudarila.
Tudi na direkciji za infrastrukturo so na naše vprašanje zatrdili, da se bo nadgradnja gorenjske proge po sklopih izvajala v času gradnje karavanškega železniškega predora. »V mesecu decembru je predvidena objava javnega naročila za nadgradnjo železniških odsekov Kranj–Podnart in Podnart–Lesce Bled. Sredstva se bodo zagotavljala tudi s prerazporejanjem sredstev,« so razložili.
Tudi v Vodicah že nestrpno čakajo na obljubljeno obvoznico, ki bi jo morali začeti graditi že letos, a zanjo niso pridobili niti še celotne dokumentacije. Vmes je za nameček poteklo še okoljevarstveno dovoljenje. Občani, siti vsakodnevnega gostega prometa, ki bremeni njihov kraj, so zato že večkrat javno protestirali. Ministrica Bratuškova o tem vprašanju pravi, da zdaj čakajo na mnenje Agencije RS za okolje, ali je potrebna nova presoja vplivov na okolje ali ne. Na direkciji pa so nam pojasnili, da je v proračunu za leti 2020/21 za vodiško obvoznico predvidenih 3,3 milijona evrov, dela pa bodo lahko začeli po pridobitvi pravnomočnega gradbenega dovoljenja, kar je v domeni Družbe za avtoceste v Republiki Sloveniji. Ocenjena vrednost gradnje obvoznice je sicer 9,7 milijona evrov.