Tožijo tudi vozniki Arrive Alpetour
Sindikat voznikov avtobusov Slovenije je konec novembra na delovno sodišče vložil tudi tožbene zahtevke zaradi plačevanja premij poklicnega zavarovanja v Arrivi Alpetour.
Kranj – Potem ko je vrhovno sodišče oktobra pritrdilo prvostopenjskemu in drugostopenjskemu sodišču, da mora Ljubljanski potniški promet (LPP) 53 voznikom izplačati prispevke za poklicno zavarovanje od leta 2013 naprej, so se v Sindikatu voznikov avtobusov Slovenije odločili, da za svoje člane v podjetjih Arriva, Arriva Alpetour, Arriva Dolenjska in Primorska ter Nomago na delovno sodišče vložijo več kot 120 tožbenih zahtevkov zaradi neplačevanja premij poklicnega zavarovanja.
V sindikatu že od leta 2017 opozarjajo, da avtobusna podjetja kršijo delovnopravno zakonodajo, odkar so leta 2013 »kartelno« prenehali plačevati poklicno zavarovanje tistim voznikom, ki v celotnem letu ne prevozijo več kot šestdeset tisoč kilometrov. To se je zgodilo po tem, ko se je prispevek za poklicne pokojnine, ki omogoča delavcem predčasno upokojitev in pokojnino brez odbitkov, podvojil. Avtobusna podjetja so se pri tem sklicevala na mnenje komisije Zavoda za pokojninsko in invalidsko zavarovanje, ki je odločila, da se poklicna pokojnina od 1. januarja 2013 ne šteje nobenemu delavcu več, ker za to ne izpolnjujejo pogoja o 60 tisoč prevoženih kilometrih na leto.
V sindikatih, ki zastopajo voznike avtobusov, nasprotno trdijo, da omenjena komisija sploh nima pristojnosti za izražanje pravno zavezujočih mnenj v zvezi s plačevanjem premij zavarovane dobe s povečanjem za delovno mesto voznik avtobusa, saj ima te pristojnosti komisija pri ministrstvu za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti, ki pa še do danes ni izdala nobenega sklepa, ki bi vplival na plačevanje poklicnega zavarovanja.
Ob pomoči sindikata je tako 53 voznikov Ljubljanskega potniškega prometa (LPP) leta 2015 vložilo tožbe zoper delodajalca zaradi prenehanja izplačevanja prispevka za obvezno poklicno zavarovanje. Pritrdila sta jim tako Delovno sodišče v Ljubljani kot kasneje na pritožbo delodajalca tudi Višje delovno in socialno sodišče v Ljubljani, oktobra letos pa še vrhovno sodišče.
Sindikatu voznikov avtobusov Slovenije se zdi »izjemno žalostno, če ne že sramotno, da morajo vozniki avtobusov v dejavnosti, ki jo subvencioniramo vsi davkoplačevalci, sami poiskati pravico na sodišču, ko pa bi morali kršitev delovnopravne zakonodaje že preventivno sankcionirati ustrezni državni organi«.