Neprijetna vprašanja staršev

Za boljšo šolo (41)

Ena od pristojnosti sveta staršev po šolah je tudi obravnava ravnateljevega poročila o izvedbi letnega delovnega načrta šole. Starše zanimajo predvsem učno-vzgojni rezultati. V poročilu o učnih rezultatih šole predstavijo, kakšni so bili učni uspehi posameznih oddelkov, koliko učencev je napredovalo in koliko jih je imelo popravni izpit ali bodo morali celo ponavljati razred. Nekatere šole predstavijo celo povprečne ocene pri posameznih predmetih oziroma učiteljih in tukaj se že lahko porajajo številna vprašanja. Zakaj imajo npr. trije učitelji istega predmeta ali razreda tako različen povprečen uspeh? Je mogoče v nekem oddelku veliko več zelo sposobnih otrok kot v dveh drugih? Ali oddelki niso sestavljeni po načelu heterogenosti in se dopušča neke vrste elitizem? Ali pa učitelji nimajo enakih kriterijev oziroma zahtev pri ocenjevanju? Je mogoče, da učenci osmega razreda v treh oddelkih npr. pri matematiki pišejo različno zahtevne teste? S takšnimi in podobnimi vprašanji se srečujejo ravnatelji na svetu staršev. Vsa ta neprijetna vprašanja terjajo odgovore, in če se s tem problemom šola še ni soočila in nima odgovorov oziroma so odgovori nestrokovni, bo res videti, kot da se starši vtikajo v delo šole. Do takšnih razlik med oddelki ali učitelji ne bi smelo prihajati, saj je ena od zahtev naše šole tudi medsebojno usklajevanje in načrtovanje pedagoškega dela. Pa tudi kriteriji ocenjevanja so jasni in za vse veljavni. Vsem tem neprijetnim vprašanjem pa se šola trenutno lahko izogne le tako, da učnih rezultatov sploh ne zbira in ne analizira – dokler neprijetnih vprašanj ne začnejo zastavljati »sitni« starši. Šolsko ministrstvo namreč nima pripravljenega enotnega učno-vzgojnega poročila, iz katerega bi videlo in presojalo kakovost dela šol. Zagotovo pa vse šole zbirajo podatke, kakšne rezultate so dosegli na nacionalnem preizkusu znanja in na posameznih državnih tekmovanjih iz znanja. Tukaj se ravnatelj spet znajde pred neprijetnimi vprašanji, kako bo ukrepal pri učiteljih, ki več let zapored dosegajo s svojimi učenci podpovprečne ali zelo skromne rezultate na nacionalnih preizkusih znanja. Kako bo spodbudil učitelje, da bodo učence pripravljali na državna tekmovanja v znanju, ki prinašajo srebrna in zlata priznanja in jih otroci potrebujejo pri kandidiranju za Zoisovo štipendijo ali pri vpisu v srednjo šolo z omejitvijo? In kako nagrajuje učitelje z odličnimi učnimi rezultati in najvišjimi dosežki na tekmovanjih? Kako »tečni« so starši, kaj vse sprašujejo in se vtikajo v delo šol? Tudi poročilo o vzgojnem delovanju šole je za starše lahko problematično. Kako je šola ukrepala v oddelku z učencem, ki je stalno motil pouk in izvajal nasilje nad vrstniki? Zakaj se vzgojni problemi v nekaterih šolah rešujejo hitro in učinkovito, drugod pa ostajajo nerešeni vse šolsko leto? Kdo bo povrnil škodo njihovim otrokom, ki jim je bila dolge mesece kratena pravica do nemotenega pouka? Sama neprijetna vprašanja za ravnatelja, ki skuša do neke mere zaščititi svoje učitelje in hkrati priznati staršem, da bi bili pri reševanju vzgojnih problemov lahko učinkovitejši, če bi šola ob vsaki kršitvi šolskega reda ukrepala hitro, dosledno in enotno. Šolsko ministrstvo tudi vzgojnih poročil šol ne bere, zato o težkih vzgojnih problemih nima prave informacije, če te ne pridejo prek medijev v širšo javnost. Veliko dela nas še čaka.

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Kultura / torek, 7. maj 2019 / 08:32

Zgodovinsko mesto

Kranj – V torek, 7. maja, bo ob 18. uri v Galeriji Mestne občine Kranj odprtje razstave likovnih del Kranj – Zgodovinsko mesto, ki jo pripravlja Kulturno društvo likovnikov Kranj. Dela so nastala n...

Objavljeno na isti dan


GG Plus / ponedeljek, 27. januar 2014 / 16:05

Trpela je v dveh partnerskih zvezah

Nataša se je že v otroštvu počutila kot izgubljenka, življenje pa jo je preizkušalo tudi v dveh nasilnih partnerskih zvezah. V varni hiši je našla moč, da zaživi samostojno in brez nasilja.

GG Plus / ponedeljek, 27. januar 2014 / 16:04

Osmisliti lastno temo

V petek, zadnji dan januarja, bo na Loškem odru v Škofji Loki predstava Vinka Möderndorferja Ničesar ne obžalujem, v kateri igralka Metka Pavšič prepričljivo odigra več zelo različnih ženskih likov in...

Kamnik / ponedeljek, 27. januar 2014 / 16:01

Kip usnjarja talca se vrača

Občina Kamnik bo postavila repliko kipa usnjarja talca v naravni velikosti, ki je pred petnajstimi leti izginil ob gradnji soseske Mali grad.

Kranj / ponedeljek, 27. januar 2014 / 15:59

Slovenski vojak ranjen v Afganistanu

Kranj – V Afganistanu je bil pri opravljanju nalog ranjen slovenski vojak. Ranjen je bil v nogo, prepeljali so ga v bolnišnico, mu oskrbeli rano in ni v smrtni nevarnosti.

Bled / ponedeljek, 27. januar 2014 / 15:58

Streha je bila nevarna za voznike

Na Mrakovi domačiji na Rečici v teh dneh obnavljajo ostrešje na gospodarskem poslopju, saj je zaradi dotrajanosti že dlje časa predstavljalo nevarnost za promet na Kolodvorski cesti.