Motoristi so se spopadli z razmočeno makadamsko cesto, ki je peljala do vrha prelaza na Ljubelju. / Foto: Primož Pičulin

S starimi vozili po stari cesti

Mednarodni gorski preizkus starodobnikov – 23. Hrastov memorial je kljub deževnemu vremenu v Podljubelj privabil šestdeset motoristov na starodobnih motociklih in mopedih.

Podljubelj – Izredno zahteven, 1370 metrov visok prelaz Ljubelj je izzival voznike že od samega začetka motorizacije. Z vzponi, ki na nekaterih ovinkih dosežejo tudi 33 stopinj, predstavlja resnično zahteven test za voznike. Že pred prvo svetovno vojno so tam prirejali znamenite alpske vožnje, ki so se jih udeleževale avtomobilske tovarne. Prve dirke so bile na tej progi leta 1926 in so postale in ostale legenda moto športa vse do leta 1961, ko so cesto zaprli.

Pred 23 leti je Avto-moto društvo Tržič ponovno zbralo moči in izvedlo prvi gorski preizkus starodobnikov, ki se je po legendarnem tržiškem dirkaču Mirku Hrastu poimenoval Hrastov memorial. Letošnji je privabil okoli šestdeset tekmovalcev iz Slovenije, Avstrije in Češke, ki so se s svojimi pred- in povojnimi motocikli, motocikli s prikolicami in mopedi znamke Tomos pomerili v sedmih kategorijah. Tekmovanje je svečano odprl župan Občine Tržič Borut Sajovic, ki je dejal, da je prireditev izjemna zaradi ene najlepših evropskih cest; organizatorjev, ki vložijo dušo in srce v tekmovanje, ter nedvomno tudi gledalcev, ki so kljub slabemu vremenu prišli spodbujat tekmovalce. Direktor prireditve Lado Srečnik pa je poudaril, da je bistvo tekmovanja ravno sklepanje prijateljstev in medsebojno povezovanje ter druženje ljubiteljev starodobnih vozil.

Najboljši čas izven konkurence – 3 minute in 12 sekund – je dosegel Gregor Erman. Med damami so pokale prejele: Nevenka Bečan, Janja Budič, Anka Hrast in Nathalie Selan iz Avstrije. Pokal za originalnost vozila sta prejela Jožef Meglič za predvojni motocikel DKW SB, letnik 1937, in Valentin Novak za povojni motocikel Puch SGSS, letnik 1953. Jožef Meglič je za prej omenjeno vozilo prejel še pokal za najstarejše vozilo. Plaketo za najstarejšega voznika si je prislužil 79-letni Franc Kapus, plaketo za najboljši čas pa Jožef Cerar, ki je z motorjem NSU Max 300, letnik 1956, dosegel čas 2 minuti in 48 sekund. Posebno priznanje je prejela ekipa iz Češke.

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Radovljica / sreda, 27. november 2013 / 14:27

Podrta smreka zrušila zid

Begunje - Nedavno neurje z vetrom je podrlo tudi eno od velikih smrek v središču Begunj. Ta je ob padcu porušila okoli dvajset metrov zidu, ki ločuje park okoli graščine Katzenstein – današnje psih...

Objavljeno na isti dan


GG Plus / sobota, 23. februar 2008 / 07:00

Sedmica: Balkanski kotel

Glede na zgodovinska dejstva, smo Slovenci pretirano skromen narod.

GG Plus / sobota, 23. februar 2008 / 07:00

Treba se je bilo znajti, ali pa je bilo po tebi

Hvala Bogu tudi za posteljo, ki jo imam, a veste, koliko ljudi je takih, ki nikoli ne vedo, kam bodo položili svojo trudno glavo?

GG Plus / sobota, 23. februar 2008 / 07:00

Med sosedi 78

Znano koroško smučišče Osojščica/Gerlitzen je priljubljeno tudi med slovenskimi smučarji, saj je izvrstno urejeno in opremljeno, poleg tega pa do njega ni daleč, še posebej skozi Karavanški predor.

GG Plus / sobota, 23. februar 2008 / 07:00

Iz starih časov: Manica Komanova

Ko smo v minulem letu v tem podlistku obujali stare čase na Gorenjskem, smo se največkrat sklicevali na knjižico, ki jo je leta 1928 objavila Manica Koman, Na Gorenščem je fletno.

GG Plus / sobota, 23. februar 2008 / 07:00

Računalnik in jaz: Diagnoza od doma

Vse vas boli, komaj hodite, smrkate, vročino imate, boli vas glava, napor je že to, da morate biti pokonci. Ni kaj, potrebno je oditi k zdravniku.