Ivan Cajzek, direktor GIC Gradenj, predstavnik lastnikov Fraporta Holger Schaefers in poslovodni direktor Fraporta Slovenija Zmago Skobir ob začetku gradnje terminala na brniškem letališču / Foto: Tina Dokl

Začetek gradnje terminala

Na brniškem letališču začenjajo eno največjih investicij v zadnjem obdobju, gradnjo potniškega terminala, ki bo stala več kot enaindvajset milijonov evrov.

Zgornji Brnik – Včeraj so s predstavitvijo projekta in polaganjem temeljnega kamna na brniškem letališču tudi uradno naznanili začetek gradnje potniškega terminala. Potem ko so konec junija podpisali pogodbo s podjetjem GIC Gradnje iz Rogaške Slatine in soponudnikom Elcomom iz Ljubljane, so že pred časom začeli pripravljalna dela. Gradnja potniškega terminala naj bi se začela do konca tega meseca, še prej pa morajo podreti staro upravno stavbo letališča.

Investicija je vredna 17,3 milijona evrov, skupaj s predvidenimi dodatnimi štirimi milijoni za opremo pa bo presegla 21 milijonov evrov. Potniški terminal bo svoja vrata odprl sredi leta 2021, pred začetkom predsedovanja Slovenije Evropski uniji.

Z novim terminalom, ki so ga zasnovali v arhitekturnem biroju Plan B, bodo na brniškem letališču pridobili deset tisoč kvadratnih metrov novih površin, 22 okenc za prijavo in dodatno za potnike z večjim obsegom prtljage, pet linij za varnostne preglede, tri trakove za prevzem prtljage in novo sortirnico prtljage, ter 1500 kvadratnih metrov površin, namenjenih komercialnim dejavnostim.

Kot je povedal vodja inženiringa v Fraportu Slovenija Andrej Tominec, bodo s tem lahko oskrbeli 1250 potnikov na uro in se rešili gneče, ki sedaj ob prometnih konicah nastaja na letališču. Obstoječi terminal namreč omogoča odpremo petsto potnikov na uro, ob konicah pa lahko ta številka doseže osemsto ali devetsto potnikov, s čimer že precej presegajo kapacitete.

Kot je povedal direktor podjetja GIC Gradnje Ivan Cajzek, začetek gradnje terminala zanj in za več kot dvesto zaposlenih predstavlja pomemben mejnik, saj sodi med največje projekte, ki so jih zgradili doslej.

Po besedah Uroša Razpeta iz biroja Plan B so pri zasnovi objekta upoštevali koncept celotnega letališča, zato so sodelovali tudi z arhitekti, ki so v preteklosti sodelovali pri njegovem razvoju. Med materiali bodo izstopali steklo, les in beton, s čimer želijo potnikom vzbuditi občutek domačnosti, posebnost pa bo zelen park pred vhodom v terminal, ki bo z vidika uporabnika srce letališča.

Sama gradnja po besedah Tominca ne bo vplivala na delovanje letališča. »Gradimo nov terminal, tako da gradnja ne bo vplivala na delovanje obstoječega, ki bo ostal v funkciji tudi po koncu gradnje. V času gradnje se bo spreminjala dostopnost do letališča z avtomobilom, saj bo potekala tudi gradnja cest do terminala, o čemer pa bodo potniki ustrezno obveščeni,« dodaja Tominec. Prav tako ob letališču, kjer so že zaprli parkirišče P1, odpirajo novega. Skupno bodo ponudili 2200 parkirnih mest.

»Ob nakupu letališča s strani Fraport AG je bila podana jasna zaveza vodstva, da vstopajo kot strateški lastnik, kot nekdo, ki bo letališče razvijal, zaposloval, pridobival nov promet in skrbel za posodobitev infrastrukture. Ta obljuba v zadnjem letu in predvsem danes, ob začetku gradnje terminala, postaja resničnost,« je včeraj povedal poslovodni direktor Zmago Skobir.

Potniški promet na brniškem letališču sicer v letih od 2014 do 2018 raste s povprečno stopnjo rasti 7,5 odstotka, polletni podatki za letošnje leto pa kažejo 3,4-odstotno rast glede na enako obdobje lani. Nadaljnje rasti se po besedah Zmaga Skobirja nadejajo tudi v prihodnjih dveh desetletjih, ko pričakujejo rast med tremi in štirimi odstotki letno.

Poleg gradnje terminala se v tem času na območju letališča odvijajo še drugi projekti. Spomladi so odprli letalsko akademijo v vrednosti 6,3 milijona evrov, predvidoma jeseni bosta dokončana izgradnja notranjega cestnega omrežja v vrednosti 1,7 milijona evrov in hangar v vrednosti sedemsto tisoč evrov. Prav tako še letos načrtujejo investicijo v centralni energetski objekt v vrednosti 1,5 milijona evrov in obnovo in razširitev prostorov za gasilce.

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Pisma bralcev / petek, 18. julij 2008 / 07:00

Protestno pismo

Pet let je že minilo od katastrofalne poplave, ki je leta 2003 prizadela Kanalsko dolino, še posebej vas Ukve. Poleg mnogih javnih in zasebnih ustanov ter civilnega prebivalstva, ki so prišli na...

Objavljeno na isti dan


Kronika / četrtek, 16. avgust 2007 / 07:00

Neurje nad Kranjem in okolico

Voda je zalila sedem kleti stanovanjskih hiš.

GG Plus / četrtek, 16. avgust 2007 / 07:00

Sedmica: Trije prašički

Čeprav je vic star in tvegam, da ga večina naslovnikov pozna, bom začela z njim, saj zaradi aktualnosti sodi v kontekst. Takole je bilo. Prekaljeni lovec in njegov pomočnik se plazita po host...

Gospodarstvo / četrtek, 16. avgust 2007 / 07:00

GBD pomemben "igralec" tudi na Stuttgartski borzi

Kranj - GBD Gorenjska borznoposredniška družba (GBD) je po ustvarjenem prometu na Ljubljanski borzi vsak mesec na najvišjih mestih, zadnje čase pa se po prometu občasno pridruži tudi svetovn...

Gospodarstvo / četrtek, 16. avgust 2007 / 07:00

Sodišče zavrnilo tožbo Vzajemne

Kranj - Triglav, zdravstvena zavarovalnica, je ob spremembi zakona o dopolnilnem zdravstvenem zavarovanju, ki omogoča prestope zavarovancev od ene k drugi zavarovalnici, tudi zavar...

Gospodarstvo / četrtek, 16. avgust 2007 / 07:00

Dobička ne bodo delili

Lesce - Leška Murka je ob koncu lanskega leta imela 723.201 evro oz. 173,3 milijona tolarjev bilančnega dobička. Uprava in nadzorni svet predlagata, da bi ves dobiček ostal nerazpo...