S kolesarji zdaj manj strogo
Policisti ne kaznujejo več kolesarjev in mopedistov, ki imajo manj kot pol promila alkohola v krvi.
Kranj – Policisti so ta mesec končno prenehali obravnavati kolesarje in mopediste, ki so imeli v krvi 0,5 promila alkohola, drugače od drugih voznikov. Končala se je namreč praksa zadnjih let, ko so policisti s 300 evrov oglobili vse kolesarje in mopediste, ki so imeli do 0,5 promila alkohola v krvi, s čimer so bili ti postavljeni v neenakovreden položaj v primerjavi z drugimi vozniki, ki do spodnje, zakonsko še dopustne meje alkohola v organizmu niso kaznovani.
Do spremembe ravnanja policistov je prišlo zaradi obvestila Generalne policijske uprave vsem policijskim enotam, ki ga je v začetku meseca podpisala generalna direktorica policije Tatjana Bobnar. V njem so dane nove usmeritve policistom glede postopanja s kolesarji in mopedisti v povezavi z alkoholom. »Kolesarji so sedaj v segmentu dovoljenih stopenj alkohola izenačeni z ostalimi vozniki,« so nam potrdili na Policijski upravi Kranj. Gorenjski policisti sicer podatkov o obravnavanih kolesarjih in mopedistih s stopnjo do 0,24 mg/l oziroma pol promila alkohola ne vodijo, je razložil Bojan Kos s Policijske uprave Kranj. So pa lani na Gorenjskem obravnavali devet kolesarjev in tri mopediste, ki so pod vplivom alkohola povzročili prometne nesreče, letos pa so bili taki štirje kolesarji in dva mopedista, je še pojasnil.
Policisti so v zadnjih letih kolesarje in mopediste strožje kaznovali ob vsaki prisotnosti alkohola zaradi dvoumne zakonodaje, ki povzroča različne interpretacije, tudi na sodiščih. Celo vrhovno sodišče je v primeru mopedista iz Trebnjega, ki je imel v krvi manj kot 0,5 promila alkohola, a si je vseeno prislužil 300 evrov globe, izrečeni kazni pritrdilo, čeprav je ob tem opozorilo, da je zakonodaja nejasna. Prav ta sodna odločba pa je leta 2017 sprožila enotno prakso policistov, ki so začeli dosledno kaznovati mopediste in kolesarje z manj kot 0,5 promila alkohola v krvi. V pripravi je sicer že novela zakona o pravilih cestnega prometa, ki naj bi to nejasnost dokončno odpravila, torej da bo tudi za kolesarje in mopediste dovoljena enaka toleranca kot za druge voznike. Dokler seveda ne bodo morda zakonsko dopustne meje alkohola znižali ...