Učenje v skupini

Za boljšo šolo (23)

Sposobnost učinkovitega in konstruktivnega sodelovanja v skupini je ena najpomembnejših veščin današnje družbe in zagotovo tudi prihodnje. Sodelovanja se najprej učimo v družini, potem pa v vrtcu, šoli, medvrstniških skupinah, na delovnem mestu, v bivalnem okolju in raznih interesnih združenjih. Glede na to, da so naše družine številčno vedno manjše in se je vloga otrok korenito spremenila – v marsikateri družini imajo otroci glavno besedo in jim je vse podrejeno, sta vrtec in šola za vse otroke izredno pomemben prostor socialnega in sodelovalnega učenja. V skupini ali razredu, kjer je po več kot dvajset otrok, morajo otroci poslušati in upoštevati drug drugega in glavno besedo imata lahko samo vzgojiteljica ali učiteljica. Zato je zelo pomembno, da je v obeh ustanovah organiziranega čim več skupinskega učenja. Otroci imajo radi delo po skupinah, in to iz več razlogov. Kadar skupina ni premišljeno sestavljena in vodena ali učencem naloge niso jasne, se ti v skupini predvsem zabavajo in v tem primeru nalogo skupine opravita eden ali dva učenca. Takšno skupinsko delo je nekoristno in celo škodljivo, saj učencem sporoča, da lahko živimo na račun drugih in bodo drugi opravili delo namesto nas. Če pa so naloge posameznih članov skupine jasno določene in vsi vedo, kaj se od njih pričakuje, je delo v skupini zelo ustvarjalno, sodelovalno in konstruktivno. Takšnega skupinskega dela naj bi bilo po šolah čim več, da bi učenci praktično izkusili, da imamo vsi koristi, kadar združimo svoje ideje, svoje znanje in trud. Zato je zelo pomembno, da so člani skupine premišljeno izbrani, imajo priprave za delo v skupini, dobijo natančna navodila, imajo primerno urejen prostor in seveda vedo, kaj od njih pričakujemo. V skupini naj bi bilo pet ali šest članov. Kadar sestavljanje skupine prepustimo izbiri učencev, se ti praviloma združijo po svojih prijateljskih povezavah in lahko se zgodi, da v razredu manj priljubljeni učenci ali učno manj uspešni otroci niso povabljeni v nobeno skupino. Zato je veliko bolj primerno, da učitelji prevzamejo odgovornost za sestavo skupin in se s tem izognejo razprtijam med učenci. V skupinah se lahko obravnava nova učna snov, lahko se ponavlja in utrjuje znanje, rešujejo naloge, ki nujno zahtevajo sodelovanje in povezovanje – možnosti je ogromno. Pri skupinskem delu učitelj prevzame vlogo mentorja, ki hodi od skupine do skupine, spremlja in nadzoruje delo učencev in skrbi za disciplino. Ta je lahko velik problem, saj se pri skupinskem delu zelo pokažejo različni značaji in vedenjske navade otrok, zato je zelo pomembno, kakšnega vodjo ima posamezna skupina. Nekateri otroci imajo izrazite sposobnosti vodenja in ti uspešno krmarijo ter usklajujejo delo v skupini – če znajo sodelovati, upoštevati in prisluhniti tudi drugim članom skupine. Zato je skupinsko delo predvsem učna ura socialnih odnosov in pridobivanja veščin za delo in življenje v skupnosti. Če učitelji pozorno opazujejo dogajanje v posamezni skupini in interakcije med njenimi člani, lahko zelo dobro spoznavajo svoje učence, kar jim potem koristi pri vzgojnem delu z njimi. Skupinskega dela bi moralo biti v šolah veliko več in težišče naj bi se s pretežno izobraževalnih preusmerilo bolj v vzgojne dejavnosti. Da bi učenci znali sodelovati in si pomagati med seboj, ne pa se boriti zgolj za lastni uspeh.

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Pisma bralcev / petek, 6. maj 2016 / 14:11

Joči, draga, nad to pomladjo

Predsednik republike se je 29. oktobra 2015 ob odkritju spominske plošče zakoncema Hribar na gradu Strmol (januarja 1944 ju je zločinsko umoril VOS, leta 1946 je bil Rado Hribar razglašen za narodn...

Objavljeno na isti dan


GG Plus / nedelja, 26. februar 2012 / 07:00

Zgodbe muzejskih predmetov: Plakat za razstavo industrije in obrti

V Gorenjskem muzeju zbiramo in hranimo tudi predmete iz najnovejših zgodovinskih obdobij. Med drugim imamo obsežno zbirko drobnega tiska, ki jo sprotno dopolnjujemo...

GG Plus / nedelja, 26. februar 2012 / 07:00

Ni bilo časa za tarnanje (2)

Milica se je po moževi smrti morala znajti, kakor se je vedela in znala. A se ni vdala. Obe hčerki sta koristili očetovo pokojnino za študij in za to, da sta lažje ž...

Šport / nedelja, 26. februar 2012 / 07:00

Po zlatu Kranjca še bron ekipe

Z ekipno tekmo se je v Vikersundu na Norveškem končalo 22. svetovno prvenstvo v poletih.

Nasveti / nedelja, 26. februar 2012 / 07:00

Romarski cilj

Kurešček (826 m) - Romarski cilj na jugovzhodnem delu Ljubljanskega barja. Cerkev na njegovem vrhu je v zadnjih letih postala romarski cilj, saj je posvečena Mariji, kraljici miru.

GG Plus / nedelja, 26. februar 2012 / 07:00

Evropski parlamentarci kritizirali Dunaj

Predstavniki narodnostnih manjšin, živečih v Avstriji, so sredi meseca obiskali Evropski parlament v Strasbourgu in se na sestanku skupine za manjšine, narodne skupnosti in jezike pogo...