Oboroženi s potrpljenjem
Marsikdo od Kranjčanov pa tudi ostalih voznikov (in sopotnikov) se še dobro spominja 24. septembra lanskega leta, ko je na poti iz službe, šole, bolnišnice ali zgolj vsakodnevnih opravkov začudeno obstal med množico pločevine. Promet se je nenadoma zaustavil, nihče ni znal pojasniti, ali gre za nesrečo ali je vzrok za zastoj kje drugje. Nekateri so se sredi ceste obračali, drugi so bentili, ker so zamujali zdravniške preglede, hiteli po otroke v vrtce ...
Nekaj ur kasneje, ko se je najhujša gneča polegla, je bilo jasno, da ne gre za nesrečo niti za naravno katastrofo, temveč so se končno začela prenovitvena dela na nadvozu nad Savskim otokom. Večina se je strinjala, da je most dotrajan, da sta spolzka cesta in ograja nevarni, saj smo si še kako zapomnili nekatere nesreče, zlasti tisti, ko sta tovornjaka z nadvoza priletela naravnost na spodnje parkirišče. Toda jeza, da voznikov nihče ni obvestil o popolni zapori, se še dolgo ni polegla.
Jeseni in pozimi je nato obnova cestišča ter konstrukcije nadvoza po zagotovilih odgovornih potekala po načrtih. Žal so ti predvidevali, da bo promet po nadvozu stekel šele marca letos, kar pomeni, da se je treba po različnih obvoznih cestah in v gneči znajti že več kot pet mesecev.
Nekateri so vmes bentili nad tistimi, ki so podpisali takšno pogodbo z izvajalci, drugi so si od blizu ali daleč radovedno ogledovali gradbišče, kjer včasih ni bilo niti enega delavca ali so jih našteli na prste ene roke. Nad velikim padcem prometa so se pritoževali trgovci v Supernovi. Nekateri so se vmes odločili, da tudi sami prenovijo lokale, drugi so zgolj životarili in odpuščali zaposlene.
Danes točno ob 12. uri naj bi se zopet zapeljali po obnovljeni kranjski zahodni obvoznici oziroma nadvozu nad Savskim otokom. Promet skozi Kranj se bo sprostil in v nekaj dneh bo mora tistih, ki so vsak dan stali v zastojih in preračunavali pot do cilja, gotovo pozabljena. Še zdaleč pa to ne pomeni, da se bo promet vrnil v stare tirnice.
Zlasti tisti, ki se v Kranj vozimo s škofjeloškega konca, pa tudi tisti s šenčurskega in avtoceste, bomo vsaj še leto dni prisiljeni preračunavati. Če bo vse potekalo po napovedi, se bo namreč še ta mesec začela prenova Delavskega mostu, ki naj bi trajala leto dni. Ne obeta se sicer popolna zapora ceste, saj naj bi hkrati prenavljali le dva od štirih pasov, toda že sedaj na štirih pasovih je ob prometnih konicah pogosto gneča. In ker bodo vmes izvajali še prenovo oziroma povečanje krožišča pri Mercatorju na Primskovem in gradnjo novega krožišča v Bitnjah, odgovorni in tudi na kranjski občini že sedaj opozarjajo, naj se znova oborožimo s potrpljenjem.