Želijo jim približati vožnjo z avtobusi
Center za trajnostni razvoj podeželja (CTRP) Kranj in CIPRA Slovenije v Kranju sta v Šolskem centru Kranj organizirala posvet z mladimi o javnem potniškem prometu, kjer so iskali rešitve za izboljšanje zasedenosti linij mestnega ter medkrajevnega avtobusnega prevoza na Gorenjskem in uvedbo nočnih avtobusnih prevozov.
Kranj – Posvet je potekal v okviru projekta Naj te zapelje zelena mobilnost, ki ga organizatorja izvajata od jeseni 2018, sofinancira pa ga ministrstvo za okolje in prostor iz sredstev podnebnega sklada. S projektom želijo z inovativnimi ukrepi promovirati in izboljšati zasedenost ter s tem izkoriščenost potenciala obstoječe mreže javnega potniškega prometa na območju osrednje Gorenjske. Na posvetu so se pogovarjali z mladimi iz osrednje Gorenjske, med njimi so bili v večini dijaki Biotehniškega centra Naklo in Šolskega centra Kranj, ter predstavniki vseh pomembnejših akterjev za trajnostno mobilnost o tem, koliko je avtobus privlačen za mlade, kako ga jim približati, kakšne spremembe so potrebne, da bi bil privlačnejši. Vlasta Juršak iz CTRP Kranj meni, da se zaradi različnih zadržkov, komfortnega življenja ter nepoznavanja mobilnostnih možnosti prebivalci še vedno raje odločijo za uporabo avtomobila kot pa javnega potniškega prometa, hoje, kolesa. »Na območju osrednje Gorenjske je veliko turistično-rekreacijske, kulturno-izobraževalne ter storitvene ponudbe, ki je dostopna z javnimi in s trajnostnimi oblikami premikanja. Z našim projektom želimo pokazati, kako je mogoče prosti čas preživeti z avtobusom in na njem; v ta namen bomo začrtali sheme, ki bodo prikazale možnosti kombiniranja uporabe različnih sredstev trajnostne mobilnosti za doseganje prostočasnih dejavnosti tako za mlade, družine kot tudi aktivne starostnike.«
Uroš Brankovič iz CTRP Kranj in Špela Berlot iz CIPRA Slovenija sta na posvetu obenem predstavila tudi analizo dostopnosti nočnih prevozov na območju Kranja in širše okolice, dobre prakse nočnih prevozov ter izkušnje s testnih prevozov v veselem decembru 2018. V dveh decembrskih nočeh so namreč potekali brezplačni nočni prevozi z avtobusom med Kranjem in okoliškimi naselji Šenčur, Cerklje, Preddvor, Kokrica in Naklo. »Nočnih linij ni, a ugotavljamo, da bi bile zaželene in potrebne vsaj za tradicionalne večje zabavne dogodke, mladi pa so izrazili željo po nočnih linijah tudi ob koncu tedna,« pravi Brankovič, ki opaža, da se mladi z avtobusom vozijo zlasti v obdobju šolanja, potlej, ko pridobijo vozniško dovoljenje, pa ne več. »Razlogi za opustitev javnega prevoza so slabe povezave s podeželskimi kraji, premajhna frekventnost, obenem pa tudi negativni prizvok vožnje z avtobusom. Zato je naš cilj tudi, da mlade in druge ozavestimo, da so javni prevozi enako udobni, morda celo varnejši, cenejši, družabnejši.«