Čudežne kapljice
V številnih medijih se pojavljajo oglasi o revolucionarni metodi, ki omogoča povrnitev slušnih sposobnosti brez operacij in dragih slušnih aparatov. Kot predsednik odbora naglušnih, ki deluje pod okriljem Zveze društev gluhih in naglušnih Slovenije, in kot dolgoletna težko naglušna oseba se nikakor ne morem strinjati s takimi zavajajočimi oglasi, ki mečejo slabo luč tudi na mnoge ugledne časopisne znamke, ki pri takem lažnem in škodljivem oglaševanju sodelujejo. Poskušam razumeti marketing in različne tržne pristope, vseeno se mi zdi pa skrajno neprimerno, da se okvara sluha izkorišča za tak zavajajoč način trženja, in kar še posebej zaboli, ravno v času, ko se obeležuje Mednarodni dan invalidov.
Osebno menim, da je takšno zavajanje javnosti in še posebej oseb z okvaro sluha kršenje Mednarodne konvencije OZN o pravicah invalidov, ki jo je Republika Slovenija ratificirala med prvimi, prav tako takšno zavajajoče oglaševanje predstavlja kršitev EU-direktive o nepoštenih poslovnih praksah in predstavlja tudi kršitev Zakona o zaščiti pred diskriminacijo, kjer je jasno navedeno, da se invalidnost ne sme zlorabljati ali uporabljati na neprimeren način. Tudi Evropska zveza naglušnih (EFHOH) odločno nasprotuje takšnemu zavajanju in z domnevnimi kršitvami redno seznanja evropski parlament.
Domnevam, da uredništva časopisov, ki pri tem škodljivem početju sodelujejo, niso dovolj seznanjena s problematiko oseb z okvaro sluha, zato moram zapisati neizpodbitno dejstvo, da je okvara sluha neozdravljiva in da pri tem ne pomagajo nobene čudežne kapljice, ampak pomagajo izključno le ustrezni tehnični pripomočki in kakovostni slušni aparati, kar ne nazadnje potrjuje tudi medicinska stroka v Sloveniji, ki se prav tako zgraža nad žalostnim dejstvom, da nihče od pristojnih ne zaščiti ljudi pred takšnim škodljivim oglaševanjem. Izguba ali okvara sluha je dolgotrajen in mukotrpen zdravstveni in psihološki proces, ki terja obilo rehabilitacijskih pristopov in ukrepov, zato je na tej poti vsako zavajanje lahko škodljivo za posameznike, ki v silni želji po ozdravitvi upajo in verjamejo marketinškemu vplivu in še iščejo prave poti. Izguba sluha zaradi komunikacijske ovire povzroča tudi delno ali popolno samoizolacijo iz družbenega okolja, zato je včasih tudi življenjskega pomena, kakšno rehabilitacijsko pot ubere posameznik za vrnitev v družbeno koristno aktivnost. Čudežne kapljice pa zagotovo niso prava pot in odrešitev za močno in rahlo naglušne, kot je navedeno v oglasu.
V Sloveniji živi okoli 150.000 oseb z okvaro sluha in verjamem, da je to zelo mamljiv trg za različne tržne manipulacije in da mnogi v tej nesrečni masi ljudi vidijo le pot do lahkega zaslužka in niti najmanj ne pomislijo na številne negativne učinke, ki jih lahko povzročijo z zavajajočimi obljubami in oglasi.
Skupaj s sodelavci v vseh društvih gluhih in naglušnih, ki delujejo pod okriljem Zveze društev gluhih in naglušnih širom Slovenije, se trudimo z ozaveščanjem, da osebam z izgubo sluha pokažemo pravo rehabilitacijsko pot, zato iskreno upamo, da nam bodo slovenski mediji pri tem pomagali, predvsem pa si želimo, da naglušnim ljudem ne bi škodovali.
Boris Horvat - Tihi, podpredsednik ZDGNS, predsednik odbora naglušnih