Ples in glasba povezala učence
Predzadnji konec tedna v oktobru so v gorenjski enoti Waldorfske šole Ljubljana v Naklem gostili osemnajst učencev in dva učitelja iz nemške waldorfske šole v Kleinmachnowu.
Za goste iz Nemčije so nemški in slovenski učitelji pripravili tridnevni program petja, plesanja ljudskih plesov in krajinske umetnosti, je razložila Alenka Petrinjak iz waldorfske šole v Naklem. Po besedah vodje programa Darje Ujčič pa so učenci ob bogatem programu dejavnosti našli tudi čas za druženje, navezovanje stikov ter urjenje angleščine in nemščine. »Gostje so bili navdušeni tudi nad gostoljubnostjo družin, ki so jih sprejele v svoje domove,« je še dejala in dodala, da so se stkala lepa prijateljstva in ob odhodu so si obljubili, da se znova srečajo, in sicer se bodo zdaj na obisk v Nemčijo odpravili nakelski učenci.
Učitelj glasbe Jeroen Moes je za učence pripravil delavnice, na katerih so se učili ljudskih pesmi z vsega sveta in tehnike ustvarjanja ritmov z lastnim telesom. Darja Ujčič je vodila delavnico ljudskih plesov, skozi katere so učenci razvijali telesno in prostorsko koordinacijo. »Poleg tega pa ljudski plesi ljudi osrečujejo in povezujejo. Vezi med nemškimi in slovenskimi učenci so se tako tkale tudi dobesedno s prepletanjem koreografij,« je poudarila Alenka Petrinjak. Znanje, ki so ga pridobili na delavnicah, so prikazali na zaključni prireditvi v Domu J. Filipiča v Naklem. »Na koncu so na noge spravili vso dvorano ter skupaj zapeli in zaplesali.«
Poleg glasbenih in plesnih delavnic so učenci sodelovali tudi na delavnici krajinske umetnosti. Nemške prijatelje so učenci waldorfske šole v Naklem popeljali v gozd Dobrava, ki je goste navdušil s svojo razgibanostjo, pestrostjo in barvami, je razložila Alenka Petrinjak. Delavnico, na kateri so ustvarjali skulpture in slike iz gozdnega materiala, je vodil Thomas Dörger, ki na nemški waldorfski šoli poučuje vrtnarstvo. Kot je pojasnil, učence poleg vrtnarskih veščin učijo tudi opazovanja narave in procesov v njej ter umetnosti ustvarjanja krajinskih podob.