Ali je nova pnevmatika lahko (pre)stara?
Marsikdo se sprašuje, ali naj pri trgovcu kupi pnevmatiko, če ni narejena v istem letu, ali ne.
Zaslediti je tudi članke, ki kupcem svetujejo, naj zahtevajo »nove, sveže« proizvode in preverjajo datum proizvodnje na pnevmatiki. Na to so reagirale strokovne gumarske revije, nacionalna združenja distributerjev oziroma vulkanizerjev v največjih evropskih državah ter tudi proizvajalci avtoplaščev. Opozarjajo, da avtoplašči niso pokvarljivo blago in da nekateri članki zavajajo kupce. Dejstvo je, da ni znanih znanstvenih oziroma tehničnih podatkov, na podlagi katerih bi ugotavljali oziroma določali maksimalno starostno mejo za nove, nerabljene pnevmatike za potniška in lahka tovorna vozila.
Skupno mnenje je, da so pri tem najpomembnejši pogoji hranjenja pnevmatik. Priporočila ne opredeljujejo končnega roka, do katerega mora biti pnevmatika prodana, govori pa o pravilni hrambi, da ta obdrži svoje lastnosti. Pravilno hranjenje med drugim zagotavlja zaščito pred visoko temperaturo oziroma pred prevelikimi temperaturnimi nihanji, vlažnostjo, ozonom, UV-žarki, olji in agresivnimi kemikalijami. Časovno opredeljenost skrajnega roka, v katerem se avtoplašči razumejo kot novi (seveda v primeru ustreznega skladiščenja) in se kot taki lahko prodajajo, lahko najdete na primer pri Združenju vulkanizerjev Nemčije, kjer navajajo, da so avtoplašči novi, če so stari do pet let.
Najpomembnejše je ustrezno skladiščenje. Ustrezno skladiščene pnevmatike torej obdržijo svoje prvotne lastnosti. Opozoriti pa velja, da se nekatere lastnosti pnevmatike med uporabo seveda spreminjajo zaradi počasne, vendar stalne obrabe oziroma manjšanja globine kanalov v dezenu tekalne plasti. Nekatere lastnosti se s časom poslabšajo, medtem ko se druge izboljšajo. Na primer: odpor proti akvaplaningu in odpor proti obrabi na mokrem se v splošnem zmanjšata, medtem ko se vodljivost na suhem in stopnja obrabe optimizirata. Vozniki naj po zdravi presoji prilagodijo vožnjo glede na obrabo pnevmatik na svojem vozilu. Policisti pri kontrolah preverjajo le ustreznost globine profila, ne pa tudi datuma izdelave pnevmatike, saj za to naj ne bi imeli ustrezne zakonske podlage. Odgovornost naj bi bila torej na strani prodajalcev. Zato je naš nasvet, da ne kupujte starih pnevmatik, saj ne veste, kje in kako so bile skladiščene. Zlasti spletni trgovci prežijo na vas, saj kupljenega izdelka vnaprej ne vidite.