Nadgradnja železniške proge
Gorenjska železniška proga, zgrajena pred skoraj sto petdeset leti, je v slabem stanju in zato potrebuje čimprejšnjo nadgradnjo, je sporočila vlada.
Kranj – Vlada je v torek na seji odbora za gospodarstvo v veljavni Načrt razvojnih programov 2018–2021 uvrstila tudi prvo fazo nadgradnje glavne železniške proge št. 20 Ljubljana–Jesenice–državna meja, ki je bila zgrajena pred skoraj 150 leti. Kot so pojasnili, je proga v slabem stanju in potrebna čimprejšnje nadgradnje, s katero bo vzpostavljeno normalno tehnično stanje z dvigom prepustnosti in zmogljivosti. S tem bodo odpravljena ozka grla javne železniške infrastrukture, omogočen prevoz pričakovanega obsega tovornega prometa in potnikov, povečane vozne hitrosti, prometna varnost in urejenost železniškega prometa, zmanjšano obremenjevanje okolja s hrupom, povzročeno z železniškim prometom, zagotovljena interoperabilnost, manjše zamude, fleksibilnejše odvijanje prometa v času zapor in prometnih konic, povečana zanesljivost oskrbe z električno energijo, omogočeno učinkovitejše upravljanje stroškov in vožnja sodobnih vlakov.
Zaradi obsežnosti bo projekt razdeljen v dve ali več faz. V okviru prve je predvidena priprava vse dokumentacije, potrebne za začetek izvajanja gradbenih del.



Zgornja Gorenjska
Kranjska Gora
Jesenice
Žirovnica
Radovljica
Bled
Gorje
Bohinj
Osrednja Gorenjska
Tržič
Naklo
Kranj
Preddvor
Jezersko
Šenčur
Cerklje na Gorenjskem
Južna Gorenjska
Železniki
Žiri
Gorenja vas-Poljane
Škofja Loka
Medvode
Vodice
Vzhodna Gorenjska
Komenda
Kamnik
Mengeš
Trzin
Domžale
Moravče
Lukovica
Karavanke
