
Slikovita sopotja Draga Paplerja
Doc. dr. Drago Papler je avtor samostojne fotografske razstave Slikovita sopotja s podnaslovom Iz Nakla v svet. Z razstavo, ki je na ogled v Pavlinovi galeriji v Kulturnem domu Janeza Filipiča v Naklem, Papler obeležuje tudi štirideset let domoznanskih, medijskih, znanstvenih in umetniških sopotij.
Slikovita sopotja je več kot samo naslov aktualne fotografske razstave doc. dr. Draga Paplerja v Pavlinovi galeriji, na katero vabi KUD LIK Naklo. Slikovita sopotja je lahko Dragov življenjski moto, ki ga spremlja na več področjih ustvarjanja, zadnjih štirideset let poglobljeno v domoznanskih, medijskih, znanstvenih in umetniških raziskovanjih. Drago Papler je otroška leta preživel na Brezjah pri Tržiču, mladost v Naklem, po poroki je bival v Seničnem, danes z družino živi na Mlaki pri Kranju. A ravno v Naklem je začel leta 1978 s prvimi objavami – o življenju v Naklem, turizmu in turističnih podmladkih. Tako se je začelo in ljubezen do Nakla in njegovih ljudi traja še danes; njegov prispevek je opazen tudi v lani izdani knjigi Pod gorami: folklorne in spominske pripovedi iz krajev pod Dobrčo, Kriško goro, Storžičem in Krvavcem.
Drago Papler je zaposlen v družbi Gorenjske elektrarne, pravzaprav ima, kot pravi, kar šest poklicev – od elektrotehnika, inženirja elektrotehnike in kmetijstva, ekonomista, diplomiranega gospodarskega inženirja, magistra do doktorja znanosti. Vključen je tudi v pedagoško delo višjih, visokih in podiplomskih izobraževalnih programov s področij ekonomije, energetike. Sodeluje v strokovnih združenjih in v znanstveno-raziskovalnih projektih, vodi projekte trajnostnega razvoja.
Bil je novinar in urednik glasil, regijske televizije ter zbornikov. Kot publicist je v štiridesetih letih objavil več tisoč poljudnih in strokovnih člankov, daljših feljtonov, televizijskih oddaj, kot so bile Gorenjske grče na GTV. Je avtor fotografskih razstav, dvajsetih knjig s področja ekonomije, elektroenergetike, obnovljivih virov energije, trajnostnega razvoja in domoznanstva. Sopotja Drago Papler poimenuje zadnje obdobje, v katerem se posveča kot avtor in urednik pisani besedi s slikovno vizualizacijo na vseh že omenjenih področjih delovanja.
Slikovita sopotja
Ob literarni poetičnosti in novinarsko-dokumentarni natančnosti je Draga Paplerja mogoče spoznati tudi kot fotografa. Vsaka fotografija je zanj zgodba zase in teh zgodb je veliko. Združeval jih je pod skupnim imenovalcem Impresije sopotij, Smaragdi sopotij, Soseske sopotij, Svetloba sopotij. Pričujoča razstava v Pavlinovi galeriji je zadnja v nizu in ima naslov Slikovita sopotja, recenzijo zanjo je opravil ddr. Damir Globočnik, umetnostni zgodovinar in likovni kritik. »Zanimivo je, da Drago Papler lahko z enako pozornostjo išče abstraktne vzorce in geometrijske oblike tudi v sodobni arhitekturi in v sledovih človekove prisotnosti v pokrajini (dnevni kop rudnika, parkovne ureditve). Celo pri dokumentarnih posnetkih čebelarjenja se je fotografovo oko zaustavilo pri satovju in sveže pridelanem medu, ki na fotografskem posnetku spominjata na abstraktni kompoziciji. V enaki meri kot krajinski motivi imajo slikovit značaj tudi posnetki podzemskega sveta na Sardiniji ali fotografije, posnete na Predjamskem gradu,« je del slikovitosti v besede ujel Globočnik in sklenil: »Izbor motivov na razstavi zadošča, da lahko pritrdimo dosedanjim ugotovitvam o fotografskem delovanju Draga Paplerja, ki sta jih zapisala umetnostna zgodovinarja dr. Cene Avguštin in prof. Janez Šter. Oba sta namreč opozorila, da Drago Papler pri fotografskem beleženju drobcev vidnega sveta, ki so pritegnili njegovo pozornost, dokumentarno komponento pogosto povezuje tudi z razpoloženjsko ubranostjo.« Sopotnike, znane in še neznane, Drago Papler vabi k ogledu razstave. Ker pa je recenzent izbral številne motive iz njegovega zadnjega 13-letnega digitalnega obdobja, bodo pod naslovom Slikovita sopotja kar tri različne fotografske razstave, naslednja bo v Galeriji Elektra Gorenjska s podnaslovom Sinergija. Sinergija, ki simbolizira vse, kar Drago v svoji ustvarjalnosti pravzaprav je.