Prejeli smo Kdaj bo dovolj žrtev?

Koliko otrok mora utrpeti posledice prometnih nesreč, da se postavi semafor ob eni najbolj prometnih cest v državi? Koliko pešcev mora biti poškodovanih, da se začne razmišljati o pločniku? Koliko kolesarjev življenjsko ogroženih, da se vzpostavi kolesarska pot med dvema turističnima mestoma? Najde se dovolj denarja za podhode, nadhode in opozorilne prometne znake za žabe, ni pa denarja in volje za ureditev varnega prečkanja ceste v Žabnici pri Kranju. Nedavna prometna nesreča, v kateri je voznica povozila otroka na prehodu za pešce, je samo pika na i siceršnjim slabim razmeram na področju prometa in varnosti na štirikilometrski trasi Kranj–Žabnica. Ta cesta je postala tudi ovira za dejavnosti, ki naj bi sicer tu prevladovale: kmetijstvo, obrtništvo, turizem in rekreacija, a se nič ne ukrene, da bi se stanje uredilo.

Odkar je cesta Kranj–Škofja Loka postala regionalna cesta I. reda in jo dnevno prevozi več kot 13.500 vozil, se problemi kopičijo, ne rešuje pa jih nihče. Več tisoč prebivalcev, ki so podvrženi posledicam prekomernega hrupa, emisijam plinov, gneči na cesti in slabi prometni varnosti za šibkejše udeležence v prometu, je nemočnih. Krajani so že pred leti od države zahtevali, naj se takoj prepove ves tranzitni promet s tovornimi vozili nad tri tone, se preusmeri na regionalno cesto Kranj–Jeprca in dovoli le vožnja v lokalnem prometu; srednjeročno zgradi nova magistralna cesta izven naselij Bitenj in Žabnica, sedanja cesta pa prekategorizira v lokalno cesto, kot je že bila – a odgovor s strani države je bil negativen. Cesta je nevarna tako za pešce kot kolesarje, saj ni urejenega pločnika, ni kolesarske poti, cestišče je osvetljeno le na nekaj redkih odsekih. Omeniti velja, da je ta ista regionalna cesta od Žabnice do Škofje Loke občutno bolje urejena in varnejša za pešce in kolesarje, s čimer je Občina Škofja Loka dokazala, da je problem rešljiv.

Tik ob regionalni cesti Kranj–Škofja Loka stojita tudi podružnična osnovna šola in vrtec Žabnica. Lokacija šole in vrtca je že v osnovi izredno slaba, saj so otroci in šolsko osebje izpostavljeni celodnevnemu hrupu in izpustom plinov iz vozil. Kot da to ni dovolj, je zelo slabo poskrbljeno tudi za prometno varnost šolarjev in ostalih udeležencev v prometu v okolici šole. Krajani že vrsto let zahtevajo postavitev semaforja pri šoli, s čimer bi otrokom olajšali prehod čez eno najbolj prometnih cest v državi, a se to ne zgodi. Občina in država se izgovarjata druga na drugo, nesreče ob cesti pa se vrstijo. Ena takšnih (nepotrebnih) nesreč, ki se je zgodila v sredo, 29. 8. 2018, samo še potrjuje nujnost reševanja te problematike.

Za zaključek pa v razmislek še tole. Na prvem mestu bi morala biti varnost, o tem ni dvoma. A ukrepanje pa je tudi ekonomsko opravičljivo, saj se obe občini, Kranj in Škofja Loka, oglašujeta kot turistični destinaciji, naklonjeni kolesarskemu turizmu. Kljub bližini in kompatibilnosti ponudbe pa se zaradi nevarne ceste ne ponuja ogled ali nakupovanje v sosednjem mestu s kolesom. Velik potencial ima tudi razvoj podeželskega turizma v vaseh med mestoma, s čimer bi se pridružili prizadevanjem Kranja po razvoju turizma. Občina je med drugim vzpostavila sistem KRsKOLESOM, preko katerega domačini ali obiskovalci uporabljajo 55 koles, ki so razporejena na postajališčih po centru in v neposredni bližini Kranja, kar je pohvale vredno, žal pa podeželje še ni zajeto. Upajmo torej, da bo kranjska občinska uprava v naslednjem mandatu razvijala tudi okolico Kranja in vzpostavila varne kolesarske poti do sosednjih krajev. To bi bilo nedvomno v interesu in dobrobit tako obiskovalcev kot vseh občank in občanov Kranja.

Marija Zakrajšek Martinjak

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Šport / petek, 7. september 2012 / 07:00

Pogreb 33 zvezdic

Nadzorni odbor pregleduje možnosti za stečaj ali prenehanje delovanja hokejskega kluba Jesenice, zadnji dve leti delovanja pa po neuradnih informacijah preiskuje tudi policija.

Objavljeno na isti dan


Kranj / četrtek, 2. julij 2020 / 23:58

Za mesto pripravljajo katalog urbane opreme

V avli Mestne občine Kranj je potekal posvet za bolj urejeno mestno jedro, ki so ga organizirali ob pripravi kataloga urbane opreme za območje starega mestnega jedra Kranja.

Cerklje na Gorenjskem / četrtek, 2. julij 2020 / 23:57

Zlatomašnika v Preddvoru in Lahovčah

Preteklo nedeljo so v Preddvoru hkrati z žegnanjem praznovali tudi zlato mašo. Domačin jezuitski pater Jože Roblek je obhajal petdeseto obletnico mašniškega posvečenja. V cerkvi sv. Florjana v Lahovča...

Razvedrilo / četrtek, 2. julij 2020 / 23:53

V finale tudi Gorenjke

Rimske terme so v začetku leta najprej gostile predstavitev deklet, ki sodelujejo pri izboru za mis Slovenije 2020, nedavno pa letošnji polfinalni izbor za najlepšo Slovenko – in dobili smo tiste z vs...

Nasveti / četrtek, 2. julij 2020 / 23:51

Skutni kolač z marelicami

Skutni kolač z marelicami je preprost kolač, ki ga pripravimo tako rekoč v trenutku, poleg tega pa so zanj značilni čudovit okus, sočnost in osvežilnost. Odlično se obnese tako na piknikih kot tudi...

Kultura / četrtek, 2. julij 2020 / 23:47

Kronika Srečanja pod lipo

Adergas – Kulturno-umetniško društvo Pod lipo Adergas bo v petek, 3. julija, ob 19.30 po sveti maši v parku pred župnijsko cerkvijo predstavilo kroniko o osemdesetih letih kulturnega udejstvovanja...