Viadukte redno pregledujejo
Tudi na nobenem od premostitvenih objektov na državnih in regionalnih cestah, ki jih upravlja republiška direkcija za infrastrukturo, zaradi rednih pregledov nosilnost konstrukcije ni ogrožena.
Kranj – Na območju Gorenjske so na glavnih in regionalnih cestah, ki jih upravlja republiška direkcija za infrastrukturo, trije viadukti v skupni dolžini 410 metrov. Na direkciji zagotavljajo, da na nobenem od viaduktov ne bi moglo priti do podobne nesreče, kot smo ji bili pred časom priča v Genovi, kjer se je zrušil del avtocestnega viadukta. »Na osnovi izvajanja občasnih pregledov objektov in pregledov s strani vzdrževalnih služb se objekti pravočasno umeščajo v plan obnov in se s tem zagotavlja ustrezna varnost,« poudarjajo na direkciji.
Na podlagi pregledov na vseh premostitvenih objektih na omrežju glavnih in regionalnih cest njihovo stanje ocenjuje po posebni lestvici. Upravljavec ima tako informacijo, katere objekte je najprej treba uvrstiti v načrt večjih sanacij, rekonstrukcij ali nadomestnih gradenj, so razložili na direkciji. »Na premostitvenih objektih, ki imajo nosilno konstrukcijo iz jekla, lesa oziroma sovprežno beton-jeklo, se redni pregled izvaja vsako leto, na vsakih pet let pa se izvede natančnejši oziroma glavni pregled.« Preostale premostitvene objekte pregledujejo v sklopu rednih pregledov vsaki dve leti, natančnejši glavni pregled pa se izvede na šest let. »Ob navedenih rednih in glavnih pregledih objektov pa se v sklopu rednega vzdrževanja cest vsake tri mesece opravijo vizualni ogledi objektov,« so razložili na direkciji. Ob tem so poudarili, da so objekti projektirani za določeno življenjsko dobo, ki jo je ob ustreznem vzdrževanju in obnavljanju možno tudi podaljšati. Velja pa tudi obratno. Objekti so bili grajeni in rekonstruirani v skladu s predpisi, ki so veljali v času gradnje oziroma naknadnih rekonstrukcij, pri čemer niso ustrezno sledili dinamiki razvoja vedno večjih in težjih vozil, zato imajo glede na obdobje gradnje različno nosilnost oziroma obtežnostne lastnosti, kar je tudi eden od vzrokov za omejevanje prometa čeznje. Kot so še pojasnili na direkciji, je najstarejši viadukt Cenova guba pri Tržiču, ki so ga zgradili leta 1964. »Viadukt je v dobrem stanju, saj je ocenjen z oceno tri na lestvici od ena do pet.«