Viadukte redno pregledujejo

Tudi na nobenem od premostitvenih objektov na državnih in regionalnih cestah, ki jih upravlja republiška direkcija za infrastrukturo, zaradi rednih pregledov nosilnost konstrukcije ni ogrožena.

Kranj – Na območju Gorenjske so na glavnih in regionalnih cestah, ki jih upravlja republiška direkcija za infrastrukturo, trije viadukti v skupni dolžini 410 metrov. Na direkciji zagotavljajo, da na nobenem od viaduktov ne bi moglo priti do podobne nesreče, kot smo ji bili pred časom priča v Genovi, kjer se je zrušil del avtocestnega viadukta. »Na osnovi izvajanja občasnih pregledov objektov in pregledov s strani vzdrževalnih služb se objekti pravočasno umeščajo v plan obnov in se s tem zagotavlja ustrezna varnost,« poudarjajo na direkciji.

Na podlagi pregledov na vseh premostitvenih objektih na omrežju glavnih in regionalnih cest njihovo stanje ocenjuje po posebni lestvici. Upravljavec ima tako informacijo, katere objekte je najprej treba uvrstiti v načrt večjih sanacij, rekonstrukcij ali nadomestnih gradenj, so razložili na direkciji. »Na premostitvenih objektih, ki imajo nosilno konstrukcijo iz jekla, lesa oziroma sovprežno beton-jeklo, se redni pregled izvaja vsako leto, na vsakih pet let pa se izvede natančnejši oziroma glavni pregled.« Preostale premostitvene objekte pregledujejo v sklopu rednih pregledov vsaki dve leti, natančnejši glavni pregled pa se izvede na šest let. »Ob navedenih rednih in glavnih pregledih objektov pa se v sklopu rednega vzdrževanja cest vsake tri mesece opravijo vizualni ogledi objektov,« so razložili na direkciji. Ob tem so poudarili, da so objekti projektirani za določeno življenjsko dobo, ki jo je ob ustreznem vzdrževanju in obnavljanju možno tudi podaljšati. Velja pa tudi obratno. Objekti so bili grajeni in rekonstruirani v skladu s predpisi, ki so veljali v času gradnje oziroma naknadnih rekonstrukcij, pri čemer niso ustrezno sledili dinamiki razvoja vedno večjih in težjih vozil, zato imajo glede na obdobje gradnje različno nosilnost oziroma obtežnostne lastnosti, kar je tudi eden od vzrokov za omejevanje prometa čeznje. Kot so še pojasnili na direkciji, je najstarejši viadukt Cenova guba pri Tržiču, ki so ga zgradili leta 1964. »Viadukt je v dobrem stanju, saj je ocenjen z oceno tri na lestvici od ena do pet.«

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Radovljica / sreda, 16. november 2022 / 14:40

Kozolec bo vsak čas nared

Lesce – Med projekti participativnega proračuna Občine Radovljica je bil izglasovan tudi športni objekt v obliki kozolca, kjer bi se lahko v primeru slabega vremena izvajale različne športne, kultu...

Objavljeno na isti dan


Avtomobilizem / torek, 20. maj 2008 / 07:00

Dizelsko rojstvo

Subarujev prvi dizelski bokserski motor v Legacyju in Outbacku.

Avtomobilizem / torek, 20. maj 2008 / 07:00

Avtomobilski salon spet prihodnje leto

Sekcija za osebna motorna vozila pri Trgovinski zbornici Slovenije bo prihodnje leto spet organizirala osrednji slovenski avtomobilski salon, ki naj bi bil prihodnje leto znova na sejmišču v Celju.

Mularija / torek, 20. maj 2008 / 07:00

Mladi recitatorji na OŠ Pirniče

Na OŠ Pirniče je minulo sredo potekal eden od treh predizborov mladih recitatorjev v sklopu projekta Župančičeva frulica, srečanja mladih pesnikov in recitatorjev, ki ga že 18 let pripravlja Zavo...

Mularija / torek, 20. maj 2008 / 07:00

Otroška peresa

V živalskem vrtu Ko smo prispeli, sem zagledal pava, kako se je našopiril. Šli smo naprej. Videli smo papige, kako so se drle. Lev je spal in levinja tudi. Slon se je...

Kultura / torek, 20. maj 2008 / 07:00

Kranjčani v Augsburgu

Te dni se v nemškem Augsburgu s svojimi deli predstavljajo štirje Kranjski slikarji.