Zahtevajo umiritev prometa
Krajani Spodnje in Zgornje Luše že nekaj časa naslavljajo na Občino Škofja Loka zahteve za umiritev prometa na zelo prometni cesti skozi naselji, prejšnji teden so sklicali tudi zbor krajanov in dosegli dogovor o ukrepih za izboljšanje varnosti.
Na zboru krajanov so se dogovorili, da do 15. junija krajani Zgornje in Spodnje Luše prispevajo pripombe na končni predlog elaborata. Nato ga bodo potrdili in takoj začeli izvajati prvo fazo ukrepov. Ostalo pa je stvar načrtovanja občinskih proračunov, je povedal Robert Strah.
Spodnja in Zgornja Luša – Kot nam je po sestanku krajanov povedala ena od pobudnic sklica Andrijana Bergant, se je prvič zgodilo, da jim je občina resno prisluhnila. Prej so namreč od januarja nanjo naslavljali zahteve po ureditvi kritičnega stanja prometnega režima. Pristojni so, kot trdijo krajani, nestrokovno in protizakonito povišali hitrost motornih vozil na cesti skoti Spodnjo in Zgornjo Lušo, ki je prometno zelo obremenjena, tudi z lokalnim in turističnim prometom, kajti cesta pelje tudi proti smučišču Stari vrh. Kritični so bili tudi do predsednika KS Antona Bernika, sicer tudi občinskega svetnika, češ da ne zastopa interesov krajanov.
Letos je bilo naročeno štetje prometa in pa meritve hitrosti, ki so pokazale, da več kot tretjina voznikov prekorači hitrost 60 kilometrov na uro, šest odstotkov jih vozi celo do 100 kilometrov na uro. To je še posebej nevarno za ranljive udeležence v prometu, pešce, kolesarje, zlasti pa otroke, ki na avtobusnih postajališčih čakajo na prevoz v šolo, saj je to tudi edina pot, ki jo lahko uporabljajo prebivalci, če želijo peš skozi naselje. Pločnika in kolesarske steze ni, niti kakega drugega urejenega območja za pešce in kolesarje. Poleg tega je cesta široka le pet metrov, za višjo hitrost bi morala biti vsaj pol metra širša. Ob splošno znanem gostem prometu vseh vrst vozil, ozkem cestišču, kjer se ne morejo srečati hkrati tovornjak, osebno vozilo in še pešec, in prehitri, večkrat celo objestni vožnji in ob dejstvu, da ni nobenih naprav ali ukrepov za umiritev prometa, krajani menijo, da so ne le izpostavljeni nenehni nevarnosti, temveč so jim kršene ustavne pravice, svoboda gibanja in pravica do zdravega življenja.
Od občine so s podpisi krajanov zahtevali, da izdela načrt nove postavitve prometnih znakov in morebitnih naprav za umirjanje prometa, da prekliče sklep tehnične komisije Sveta za preventivno in vzgojo v cestnem prometu (SPV), ki je povečal hitrost skozi naselji, in da že izvedene spremembe (denimo postavitev nove krajevne table brez črne obrobe) vrne v prejšnje stanje. Z občine so sicer februarja poskrbeli za terenski ogled, naročili meritve prometa in hitrosti ter policijski nadzor in obljubili izdelavo elaborata o prometnem režimu za to cesto, odgovorov na svoje zahteve pa niso dočakali, prav tako niso zadovoljni z obljubljenim nadzorom, češ da je bila policija letos le dvakrat navzoča na tem cestnem odseku.
Nizkocenovni in dolgoročni ukrepi
Dialog je na zboru krajanov sedaj le stekel. Navzoč je bil podžupan Robert Strah, ki je tudi predsednik SPV, in jim predstavil investicije in prometno-varnostne ukrepe, ki zadnjih sedem let potekajo na tej cesti. Pripravljen je tudi elaborat, na katerega pa bodo sedaj krajani dali pripombe in na podlagi katerega bodo izvedli več ukrepov. Kot navaja Robert Strah, bodo najprej na vrsti hitri, »nizkocenovni« ukrepi, kot so znižanje omejitve hitrosti na 50, oziroma na območju gostejše poselitve na 40 kilometrov na uro. V drugi fazi pa bodo izvedli večje (in dražje ukrepe), in sicer rekonstrukcijo lokalne ceste z razširitvijo na 5,5 metra (za lažje srečevanje večjih vozil), ureditev dvostranskega avtobusnega postajališča, po potrebi tudi izvedbo zvočnih ovir in ureditev javne razsvetljave. Pločnika in prehoda pa pešce pa ne predvidevajo, češ da elaborat ugotavlja, da glede na obstoječo prometno obremenitev motornih vozil in pešcev pogoji za to niso izpolnjeni.