Komu pripada prihodnost?
Nedavno je na Gospodarskem razstavišču potekalo tekmovanje dijaških podjetij, ki ga je že petič organiziral Zavod za spodbujanje podjetnosti mladih. Zaradi pridevnika dijaški bi dogodek kdo utegnil vzeti zlahka, a številne ideje mladih podjetnikov so zrele za trg, pravzaprav so nekatere že pritegnile prve kupce. Lanskoletni zmagovalec denimo svoj izdelek danes prodaja tudi na tujem, uspešen je bil na platformi množičnega financiranja Kickstarter, razvija pa že nove poslovne ideje. Sodeč po nagradah, ki so jih prejeli, se svetla prihodnost obeta tudi letošnjim zmagovalcem, ki so komisijo prepričali z lebdečimi lesenimi posodicami za rože. Zanimivo pri tem pa je, da tako lanski kot letošnji zmagovalci prihajajo iz škofjeloškega šolskega centra, ki je na tekmovanju sodeloval še z dvema ekipama mladih podjetnikov. Morda gre za naključje, a kot poudarja koordinator programa Anton Kokalj, k razmahu zanimanja za podjetništvo med mladimi veliko prispeva stimulativno okolje, ki ga marsikje – tudi v Škofji Loki – ustvarjajo entuziastični mentorji na šolah, ki v mladih znajo prebuditi zanimanje za podjetništvo.
Takšni programi pa ne spodbujajo le podjetnosti med mladimi, temveč krepijo kreativnost, samoiniciativnost in spodbujajo k timskemu delu. Veščine, ki pridejo prav tudi, če se kasneje odločijo za kariero na katerem drugem področju.
Med mladimi je čutiti željo, da sami poskrbijo za svojo prihodnost. Tovrstni programi pa jim pomagajo razvijati kompetence, s katerimi lahko ideje nekoč tudi uresničijo. Zato je razumljiva želja Jožice Rejec, nekdanje uspešne direktorice Domela in danes predsednice Zavoda za spodbujanje podjetnosti mladih, da bi država prepoznala koristnost tovrstnih programov in bi se kot ponekod drugod v Evropi, tudi v slovenskem šolskem sistemu uveljavil ustrezen program poučevanja podjetništva.
Glede na to, da imamo v Sloveniji 83 odstotkov družinsko vodenih malih in mikro podjetij, ki zaposlujejo sedemdeset odstotkov delovno aktivnega prebivalstva, je razvijanje stimulativnega podpornega okolja zanje ena od ključnih nalog države, če želi poskrbeti za blaginjo svojih državljanov.
Ker se v prihodnjih letih napoveduje ohladitev rasti gospodarstva, bo po nedeljskih volitvah še toliko bolj pomembno, ali bo naslednja vlada znala spodbuditi in motivirati mlade k podjetništvu in ustvariti okolje, ki jim bo omogočalo varno prihodnost.
So vas kandidati za poslance prepričali s svojimi argumenti v iztekajoči se predvolilni kampanji?