Razpis za gradnjo druge cevi

Gradbeno dovoljenje za gradnjo druge cevi predora Karavanke je pravnomočno in DARS je pred dnevi objavil razpis za izbiro izvajalca del. Druga cev naj bi bila zgrajena do leta 2023.

Jesenice – Ministrstvo za okolje in prostor je na zahtevo družbe DARS prejšnji mesec izdalo gradbeno dovoljenje za gradnjo druge cevi predora Karavanke. To je pred dnevi postalo pravnomočno in DARS je že objavil razpis za izbiro izvajalca, ki bo gradil vzhodno cev in manjkajoči odsek avtoceste med predorom Karavanke in priključkom Hrušica. »Ob uspešno izvedenem razpisu bi lahko bila pogodba z izvajalcem del podpisana v prvi polovici prihodnjega leta. Po projektantski oceni je za zdaj predviden rok izgradnje v petih letih od uvedbe izvajalca v delo,« so pojasnili na DARS. To pomeni, da bi bila druga cev zgrajena leta 2023. Ker je nekaj več kot polovica načrtovane predorske cevi na avstrijski strani, je razpis hkrati objavil tudi tamkajšnji avtocestni upravljavec, ASFINAG GmbH.

Po načrtih bo nova predorska cev na slovenski strani meje dolga približno 3546 metrov (od tega 3446 metrov pod zemljo), dolžina manjkajočega dela avtoceste med vhodom v predor in obstoječo cestninsko postajo pa bo približno 620 metrov. 

Ko bo druga cev zgrajena, bodo ves promet preusmerili skozi novo cev, kjer bo prav tako začasno potekal dvosmerno. Staro cev bodo namreč začeli obnavljati, obnova naj bi trajala dve leti. Šele zatem, torej predvidoma leta 2025, bo promet stekel po obeh ceveh, v vsaki bosta po dva prometna pasova v posamezno smer.

Slovenija in Avstrija sta za projekt izgradnje druge cevi predora pridobili nepovratna sredstva Evropske komisije v višini 7,5 milijona evrov. Investicijska vrednost projekta na slovenski strani je sicer ocenjena na 184 milijonov evrov z davkom.

Avtocestni predor Karavanke je bil zgrajen leta 1991, je edini enocevni predor na slovenskem avtocestnem omrežju, še vedno pa je tudi najdaljši slovenski cestni predor, dolg je 7864 metrov. Promet skozenj je stekel 2. junija 1991. V dobrega četrt stoletja je skozenj peljalo že več kot petdeset milijonov vozil, promet pa vseskozi narašča.

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Gorenjska / sreda, 20. december 2017 / 13:13

Loginova dosegla prepoved članka

Ljubljansko okrajno sodišče je reviji Reporter Magazin prepovedalo objavo članka o zasebnem življenju in družinskih koreninah najbogatejših Slovencev, zakoncev Ize in Sama Logina.

Objavljeno na isti dan


Tržič / ponedeljek, 16. april 2007 / 07:00

Bulovec odhaja iz komunale

Delavce Komunalnega podjetja Tržič je direktor Florijan Bulovec seznanil, da bo zapustil kolektiv. To ne bo rešilo vseh nakopičenih problemov.

Radovljica / ponedeljek, 16. april 2007 / 07:00

Nasprotujejo asfaltirani stezi

Organizacije civilne družbe nasprotujejo gradnji asfaltirane vzletno pristajalne steze na Letališču Lesce.

Gorje / ponedeljek, 16. april 2007 / 07:00

Več za kmetijstvo in turizem

V Gorjah si za številne potrebe želijo čim prej imeti svoj denar, zato so podprli osnutek proračuna za letos.

Jesenice / ponedeljek, 16. april 2007 / 07:00

Zagrozili z zaporo avtoceste

Jesenice - Stanovalci Jesenic, ki živijo v neposredni bližine avtoceste, so se pred dnevi srečali s predstavniki Družbe za avtoceste RS (DARS) in Družbe za državne ceste...

Radovljica / ponedeljek, 16. april 2007 / 07:00

Marijan Butorac predsednik časopisnega sveta

Radovljica - Radovljiški občinski svet je že na januarski seji imenoval časopisni svet Deželnih novic, vendar so kasneje ugotovili, da sestava ne ustreza odloku o občins...