Pri razvoju izdelkov iščejo tržne niše
Žirovskemu podjetju Alpina je po letih negativnega poslovanja letos z novimi izdelki ter sočasnim znižanjem stroškov in dvigom produktivnosti uspelo ustvariti 47 milijonov evrov prihodkov, kar je dobre tri milijone evrov več kot lani.
Žiri – Poslovno leto sicer še ni končano, v žirovski Alpini pa letos že lahko govorijo o osemodstotni rasti prodaje. Matična družba je ustvarila 47 milijonov evrov prihodkov, celotna skupina Alpina pa med 57 in 58 milijoni evrov prihodkov oziroma skoraj šest milijonov evrov več kot lani, je s poslovanjem družbe zadovoljen direktor Bojan Gantar. Dobiček pred obrestmi, davki, odpisi in amortizacijo bo znašal 3,6 milijona evrov oziroma 4,5 milijona evrov na ravni celotne skupine. Na vprašanje, kako jim po letih negativnega poslovanja zdaj uspeva ustvarjati celo dobiček, Gantar ponudi preprost odgovor: »Temelji so ves čas isti – tradicija, kakovostni izdelki ter predani in zavzeti zaposleni. Samo to smo izkoristili.«
Tako tudi večjih odpuščanj, ki so jih napovedovali v preteklih letih, ni bilo. Število zaposlenih v podjetju v Žireh se je sicer v zadnjih dveh letih zmanjšalo za okrog štirideset, a večinoma je šlo za tako imenovane mehke načine zmanjševanja zaposlenih z upokojevanjem in odhodom na čakanje, je pojasnil Gantar in dodal, da so v nekaterih segmentih celo na novo zaposlovali, predvsem na področju marketinga, prodaje in maloprodaje. Obenem so veliko energije vložili v razvoj novih izdelkov, s katerimi poskušajo zapolniti predvsem tržne niše na področju obutve. Gantar je posebej poudaril tako imenovani smučarski čevelj za izposojo, ki so ga konec lanskega leta zasnovali za ameriško tržišče. »Američani namreč nimajo navade kupovati smučarskih čevljev, ampak si vso opremo izposodijo na smučišču. Zato smo razvili poseben model, ki je prilagojen smučarju in obenem poslovnemu modelu izposoje.« Največjo prodajno rast so tudi sicer imeli pri smučarskih čevljih, in sicer štiridesetodstotno. Uspel jim je tudi prodor na britanski trg z ogrevanimi lovskimi čevlji. »Vedeli smo, da nam s klasično obutvijo za športe na prostem ne bo uspelo, ker je trg že povsem zasičen, zato smo iskali, kaj drugačnega lahko ponudimo.« Priložnost so našli v lovstvu, ki je v Veliki Britaniji zelo popularno.
Razvoj tudi pri treking in modni obutvi usmerjajo predvsem v izdelke, ki so drugačni od drugih. »V prihodnjem letu bomo predstavili povsem novo 'outdoor' obutev, ki smo jo razvili v sodelovanju z italijanskim oblikovalcem. Gre za tako imenovani 'light hiking' urbani treking z visoko stopnjo udobja in modernim dizajnom.« V sodelovanju z italijanskim oblikovalcem so osvežili še letošnjo kolekcijo modne obutve, za katero sta glavna trga Nemčija in Rusija. K sodelovanju pri razvoju modne obutve za pomlad - poletje 2018 pa so povabili vplivni modni blogerki Aljo Bitenc in Bojano Ksela Rose, s čimer želijo modno obutev še bolj približati sodobnim, mlajšim uporabnicam. Nišo na področju modne obutve so našli tudi v čevljih za diabetike, kjer je glavni poudarek na udobju. »Z vsemi temi izdelki nam je uspelo zmanjšati odvisnost zgolj od zimskega programa,« je poudaril Gantar.
Ne glede na dobre rezultate poslovanja Gantar ostaja previden pri napovedih za prihodnje leto. »Ta čas je ključno, da poslujemo stabilno, zato ne napovedujemo velike prodajne rasti.« Rast naj bi bila tako po pričakovanjih štiriodstotna, računajo pa na povečanje dobička z letošnjih 3,6 milijona evrov na 4,1 milijona. To naj bi med drugim dosegli tudi z dvigom produktivnosti in kakovosti z zamenjavo trideset let stare strojne opreme. Za naložbe naj bi vsako leto namenili dva milijona evrov. Od tega pa si obetajo tudi prihranke, predvsem na račun vlaganj v večjo energetsko učinkovitost stavbe. Letos so že zamenjali kotlovnico in kompresorsko postajo, začeli pa so tudi zamenjavo oken, kar bodo nadaljevali še v prihodnjem letu.
Mateja Rant
Žiri – Poslovno leto sicer še ni končano, v žirovski Alpini pa letos že lahko govorijo o osemodstotni rasti prodaje. Matična družba je ustvarila 47 milijonov evrov prihodkov, celotna skupina Alpina pa med 57 in 58 milijoni evrov prihodkov oziroma skoraj šest milijonov evrov več kot lani, je s poslovanjem družbe zadovoljen direktor Bojan Gantar. Dobiček pred obrestmi, davki, odpisi in amortizacijo bo znašal 3,6 milijona evrov oziroma 4,5 milijona evrov na ravni celotne skupine. Na vprašanje, kako jim po letih negativnega poslovanja zdaj uspeva ustvarjati celo dobiček, Gantar ponudi preprost odgovor: »Temelji so ves čas isti – tradicija, kakovostni izdelki ter predani in zavzeti zaposleni. Samo to smo izkoristili.«
Tako tudi večjih odpuščanj, ki so jih napovedovali v preteklih letih, ni bilo. Število zaposlenih v podjetju v Žireh se je sicer v zadnjih dveh letih zmanjšalo za okrog štirideset, a večinoma je šlo za tako imenovane mehke načine zmanjševanja zaposlenih z upokojevanjem in odhodom na čakanje, je pojasnil Gantar in dodal, da so v nekaterih segmentih celo na novo zaposlovali, predvsem na področju marketinga, prodaje in maloprodaje. Obenem so veliko energije vložili v razvoj novih izdelkov, s katerimi poskušajo zapolniti predvsem tržne niše na področju obutve. Gantar je posebej poudaril tako imenovani smučarski čevelj za izposojo, ki so ga konec lanskega leta zasnovali za ameriško tržišče. »Američani namreč nimajo navade kupovati smučarskih čevljev, ampak si vso opremo izposodijo na smučišču. Zato smo razvili poseben model, ki je prilagojen smučarju in obenem poslovnemu modelu izposoje.« Največjo prodajno rast so tudi sicer imeli pri smučarskih čevljih, in sicer štiridesetodstotno. Uspel jim je tudi prodor na britanski trg z ogrevanimi lovskimi čevlji. »Vedeli smo, da nam s klasično obutvijo za športe na prostem ne bo uspelo, ker je trg že povsem zasičen, zato smo iskali, kaj drugačnega lahko ponudimo.« Priložnost so našli v lovstvu, ki je v Veliki Britaniji zelo popularno.
Razvoj tudi pri treking in modni obutvi usmerjajo predvsem v izdelke, ki so drugačni od drugih. »V prihodnjem letu bomo predstavili povsem novo 'outdoor' obutev, ki smo jo razvili v sodelovanju z italijanskim oblikovalcem. Gre za tako imenovani 'light hiking' urbani treking z visoko stopnjo udobja in modernim dizajnom.« V sodelovanju z italijanskim oblikovalcem so osvežili še letošnjo kolekcijo modne obutve, za katero sta glavna trga Nemčija in Rusija. K sodelovanju pri razvoju modne obutve za pomlad - poletje 2018 pa so povabili vplivni modni blogerki Aljo Bitenc in Bojano Ksela Rose, s čimer želijo modno obutev še bolj približati sodobnim, mlajšim uporabnicam. Nišo na področju modne obutve so našli tudi v čevljih za diabetike, kjer je glavni poudarek na udobju. »Z vsemi temi izdelki nam je uspelo zmanjšati odvisnost zgolj od zimskega programa,« je poudaril Gantar.
Ne glede na dobre rezultate poslovanja Gantar ostaja previden pri napovedih za prihodnje leto. »Ta čas je ključno, da poslujemo stabilno, zato ne napovedujemo velike prodajne rasti.« Rast naj bi bila tako po pričakovanjih štiriodstotna, računajo pa na povečanje dobička z letošnjih 3,6 milijona evrov na 4,1 milijona. To naj bi med drugim dosegli tudi z dvigom produktivnosti in kakovosti z zamenjavo trideset let stare strojne opreme. Za naložbe naj bi vsako leto namenili dva milijona evrov. Od tega pa si obetajo tudi prihranke, predvsem na račun vlaganj v večjo energetsko učinkovitost stavbe. Letos so že zamenjali kotlovnico in kompresorsko postajo, začeli pa so tudi zamenjavo oken, kar bodo nadaljevali še v prihodnjem letu.
iji zelo popularno.
Razvoj tudi pri treking in modni obutvi usmerjajo predvsem v izdelke, ki so drugačni od drugih. »V prihodnjem letu bomo predstavili povsem novo 'outdoor' obutev, ki smo jo razvili v sodelovanju z italijanskim oblikovalcem. Gre za tako imenovani 'light hiking' urbani treking z visoko stopnjo udobja in modernim dizajnom.« V sodelovanju z italijanskim oblikovalcem so osvežili še letošnjo kolekcijo modne obutve, za katero sta glavna trga Nemčija in Rusija. K sodelovanju pri razvoju modne obutve za pomlad - poletje 2018 pa so povabili vplivni modni blogerki Aljo Bitenc in Bojano Ksela Rose, s čimer želijo modno obutev še bolj približati sodobnim, mlajšim uporabnicam. Nišo na področju modne obutve so našli tudi v čevljih za diabetike, kjer je glavni poudarek na udobju. »Z vsemi temi izdelki nam je uspelo zmanjšati odvisnost zgolj od zimskega programa,« je poudaril Gantar.
Ne glede na dobre rezultate poslovanja Gantar ostaja previden pri napovedih za prihodnje leto. »Ta čas je ključno, da poslujemo stabilno, zato ne napovedujemo velike prodajne rasti.« Rast naj bi bila tako po pričakovanjih štiriodstotna, računajo pa na povečanje dobička z letošnjih 3,6 milijona evrov na 4,1 milijona. To naj bi med drugim dosegli tudi z dvigom produktivnosti in kakovosti z zamenjavo trideset let stare strojne opreme. Za naložbe naj bi vsako leto namenili dva milijona evrov. Od tega pa si obetajo tudi prihranke, predvsem na račun vlaganj v večjo energetsko učinkovitost stavbe. Letos so že zamenjali kotlovnico in kompresorsko postajo, začeli pa so tudi zamenjavo oken, kar bodo nadaljevali še v prihodnjem letu.