Med fotografsko elito
Fotograf Andrej Tarfila iz Železnikov se je pred dnevi v starodavnem mestu Siena v Italiji na mednarodnem fotografskem natečaju Siena International Photo Awards uspel prebiti med najboljše. Na natečaj je prispelo skoraj petdeset tisoč fotografij avtorjev z vsega sveta.
Železniki – Andrej Tarfila je po fotografskem stažu relativno mlad fotograf, saj se intenzivno s fotografijo ukvarja šele zadnjih pet, šest let, med drugim je tudi zunanji sodelavec Gorenjskega glasa. V tem času je na različnih natečajih doma in v tujini prejel kar nekaj visokih nagrad, med katerimi sta zagotovo najbolj prestižni lanskoletni zmagi na Sonyjevem razpisu Sony World Photography Awards, ko je na nivoju države postal absolutni zmagovalec, v svetovnem merilu pa je zmagal v kategoriji Popotna fotografija. Po lanskoletnem uspehu se njegovo leto očitno nadaljuje tudi letos, saj je na natečaju Slovenian Press Photo prejel prvo nagrado za najboljšo fotografijo v kategoriji Narava, na Balkan Photo Festivalu pa je zmagal v kategoriji Narava in okolje in bil drugi v kategoriji Novice in dogodki. Pred dnevi je odpotoval v italijansko Sieno po nagrado Remarkable Award v kategoriji Šport, žirija je namreč med skoraj petdeset tisoč prispelimi fotografijami iz 161 držav posebno omembo namenila fotografiji, ki jo je posnel na smučarskih poletih v Planici. Čudovit posnetek, kompozicija v diagonali, ko je polovica fotografije snežno bela, na drugi polovici pa prevladuje modrina neba, iz katere v zlatem rezu prihaja skakalec Jurij Tepeš.
»Nagrade je sicer težko primerjati med seboj, Sonyjevi sta gotovo prestižni, ampak potem ko sem v Sieni videl, s kakšnimi fotografi sem bil v konkurenci, tudi to nagrado lahko štejem za zelo pomembno. Ko na podelitvi izveš, koliko fotografij je prispelo iz skoraj vseh držav sveta, da so na dogodek v Sieno prišli avtorji iz ZDA, Japonske, Argentine, Nove Zelandije ... in sta bila glavna nagrajenca fotograf in fotografinja iz ZDA, sodelavca revije National Geographic, potem je biti zraven zagotovo uspeh,« razmišlja Tarfila, ki je bil tako še enkrat znova konkurenčen svetovno priznanim fotografom. Naj pošlje fotografije na natečaj, je pravzaprav dobil povabilo od organizatorja festivala, ki je videl njegove fotografije na različnih fotografskih portalih in družbenem omrežju. Poslal je osem fotografij, od katerih so po več selekcijah štiri fotografije prišle prav do zadnjega sita, ena pa je bila tudi nagrajena.
Kako izbira fotografije za posamezne natečaje? »Nikoli ne izbiram glede na žirijo, češ da bi žirantom bil čim bolj všečen. Običajno pregledam kategorije, v katerih je mogoče tekmovati, v arhivu poiščem datoteko, na primer šport, in fotografije izberem čisto po intuiciji,« odgovarja Andrej in dodaja, da je ponosen na to, da se, ne glede na to, da deluje z zelo omejenimi finančnimi sredstvi, s svojimi fotografijami uspe uvrstiti v tako elitno druščino. »Mnogi fotografi delajo z res veliko sredstvi in si za projekt vzamejo dolgo časa na vseh koncih sveta, jaz pa konkuriram predvsem s spontanimi fotografijami, ki jih večinoma naredim v okolici doma ali po Gorenjskem. Ko vidiš fotografijo z Antarktike, na kateri je sredi tamkajšnje krajine na ledeni plošči pianist s koncertnim klavirjem, potem veš, da taki projekti niso poceni.« Tarfila velja za fotografa z zelo razširjenim področjem dela, ne usmerja se zgolj v posamezno zvrst fotografije. Na neki način bi zanj lahko rekli, da je univerzalec. »Večkrat slišim, ko kdo reče, Tarfila nima neke prepoznavne fotografije, ki bi označevala njegov osebni slog. Češ da je to slabo. Sam menim ravno nasprotno, kar vedno znova tudi dokazujem z nagradami, ki jih dobim tako v kategorijah pokrajine, športa, koncertnih fotografij, reportaže ...«
Njegovo kakovostno delo je prepoznavno predvsem v tujini, saj sodeluje tudi z nekaterimi tujimi fotografskimi agencijami, fotografiral je obe tekmi Lige prvakov v Mariboru, njegovo prisotnost v tujih medijih pa lahko zasledimo tudi, kadar pobrskamo po spletu in vtipkamo njegovo ime. Tudi ko gre za natečaje, seveda še ni rekel zadnje.