Prepovedi in kazni niso dovolj
Svet javnega zavoda Triglavski narodni park je na zadnji seji med drugim obravnaval aktivnosti zavoda glede usmerjanja obiska, kar naj bi bila ena od prednostnih nalog upravljanja zavarovanega območja.
Motorizacijo je po prepričanju Janeza Rakarja treba pustiti na vstopu v doline, a je obenem treba zagotoviti 'zeleni' prevoz, urediti pešpoti ... Ne razmišljajo pa še o omejevanju obiska in pobiranju vstopnin za park.
Bed – V Triglavskem narodnem parku (TNP) se že nekaj poletnih turističnih sezon zapored, še posebno pa v letošnji sezoni, soočajo s povečanim obiskom. »Vse napovedi kažejo, da se bo obisk še povečeval, zato mora TNP zavzeti konstruktivnejšo vlogo pri reševanju teh težav, in to ne samo s prepovedmi in kaznovanjem,« je opozoril svetnik Miro Eržen, na pobudo katerega so se svetniki posvetili temu vprašanju. Skupaj z lokalnimi skupnostmi in državo bi morali po njegovem obisk regulirati na tak način, da ga bo park lahko prenesel.
Stanje je kaotično predvsem na področju prometa v alpskih dolinah in po Erženovem mnenju bi moral biti park pobudnik, da se to začne reševati. Najprej bi bilo po njegovem treba jasno označiti že obstoječa parkirišča, potem pa tudi v sodelovanju z državo poskrbeti, da se bo to uredilo celoviteje. Zgolj usmerjanje obiskovalcev, s čimer bi razbremenili najbolj obiskane točke, po njegovem ne bo dovolj. A po prepričanju v. d. direktorja TNP Janeza Rakarja je bil prav z razmišljanjem o usmerjanju obiska narejen krepak premik od omejevanja obiska, o katerem je bilo prav tako že govora. »Ni treba, da gredo vsi samo do slapa Savice ali Peričnika, predstavili jim bomo še druge možnosti.« Obenem se zaveda, da bo v prihodnje treba poskrbeti tudi za ureditev novih parkirišč pred vstopom v alpske doline in čistejši javni prevoz. »Dogovarjamo se, kako to zagotoviti, da bo sprejemljivo za obiskovalce in da bodo tudi domačini lažje živeli in ne bodo več čutili takšnega pritiska, kot so ga letos, ko je prišlo tudi do negativnih stališč in pritožb, da nimajo dovolj miru,« je poudaril Rakar. V nekaterih občinah se po njegovih besedah že pripravljajo na gradnjo parkirišč, kar pa je vezano tudi na spreminjanje prostorskih aktov, je opozoril. »Strinjam se, da je treba motorizacijo pustiti na vstopu v doline, a je obenem treba zagotoviti 'zeleni' prevoz, urediti pešpoti ...« Za zdaj pa niso govorili o morebitnem omejevanju obiska, prav tako TNP ne razmišlja o pobiranju vstopnin za park, je še dodal Rakar.