Šola nekoč in danes
V sklopu prireditev ob Tednu otroka so preteklo sredo v Domu upokojencev (DU) Kranj pripravili srečanje osnovnošolcev s starostniki, na katerem so razmišljali o šolanju v preteklosti in danes.
Srečanja, ki jih vsako leto pripravljajo v kranjskem domu upokojencev, so namenjena druženju mladih in starejših, ob čemer pa se marsikaj tudi naučijo, je poudarila predsednica Društva prijateljev mladine (DPM) Kranj Jana Kovač. Vsebina tokratnega srečanja se je po besedah Franca Kržana iz DPM Kranj navezovala tudi na temo letošnjega otroškega parlamenta, na katerem se bodo posvetili šolstvu in šolskim sistemom.
»Pozorno poslušajte starejše, saj se lahko od njih ogromno naučite. Tudi to, da je bilo včasih vse drugače, predvsem je bilo več medsebojnega druženja,« je na začetku učencem svetovala direktorica DU Kranj Zvonka Hočevar. Tako za učence kot stanovalce doma upokojencev so pripravili vprašalnike, na podlagi katerih so ugotavljali, kako je bila šola videti nekdaj, ko je marsikdaj »pela« tudi šiba, kako jo vidijo današnji mladi in kako si jo predstavljajo v prihodnosti, je povzel Franc Kržan. Učenci so z zanimanjem prisluhnili spominom starejših na njihova šolska leta. »Pri nas ni bila gospa učiteljica, ampak tovarišica,« je razložil Matevž Krt in dodal, da je bilo sicer v šoli zelo »fletno«, včasih pa so bili tudi tepeni. Sploh, če so kakšno »ušpičili«, saj so radi ponagajali učiteljicam, še rajši pa sošolkam, ki so jih ciljali s fračami. Peresnice niso bile take kot danes, ampak lesene, v njih pa so imeli med drugim spravljen peresnik in črnilo. Rezka Avguštin pa je priznala, da se šole zelo slabo spominja, saj so takoj po drugi svetovni vojni več delali kot hodili v šolo. Danes so otroci v šoli po njenem marsikdaj preveč obremenjeni, kot lahko opaža pri svojih štirih vnukinjah. Pogreša pa tudi več discipline v šolah. In kako si šolo nekoč predstavljajo današnji učenci? »Včasih se niso mogli vsi šolati, zato niso bili tako izobraženi, kar so nekateri izkoristili,« je razmišljala Nikolina Ninić iz OŠ Franceta Prešerna Kranj. Ema Maček Jerala pa je ugotavljala, da so bili učitelji včasih veliko bolj strogi, saj so učence tudi fizično kaznovali.