Kolesarji in motoristi za svojo varnost lahko poskrbijo tudi tako, da so na cesti čim bolj vidni. / Foto: Tina Dokl

Kolesarji in motoristi so najbolj ogroženi

Zaradi vse več nesreč z udeležbo kolesarjev so policisti prejšnji teden opravili poostren nadzor nad kolesarji, ki so bili poleg vožnje v napačno smer in neupoštevanja prometne signalizacije tudi pod vplivom alkohola. Med najbolj ogroženimi v prometu tudi motoristi.

Kranj – Glede na to, da je bilo v zadnjem mesecu veliko nesreč, v katere so bili udeleženi kolesarji, so se kranjski policisti prejšnji teden odločili za krajši poostren nadzor. Preverjali so predvsem, kako kolesarji upoštevajo prometne predpise in kako skrbijo za svojo varnost.

Najprej so obravnavali kolesarja, ki je po kolesarski stezi vozil v napačno smer. Trije kolesarji z vožnjo v napačno smer po enosmerni ulici niso upoštevali prometne signalizacije. Med njimi je bil tudi kolesar, ki je vozil z več kot promilom alkohola (0,57 mg/l), še eden pa je bil ob upoštevanju tolerance elektronskega alkotesta na meji dovoljene stopnje alkohola (0,27 mg/l).

Prav tako so kolesarje v krajšem nadzoru preverjali konec prejšnjega tedna ter ugotovili kar enajst kršitev. V šestih primerih je šlo za vožnjo kolesarjev v napačno smer po enosmerni ulici, v dveh primerih za neuporabo kolesarske čelade pri mladoletnikih, po enkrat pa je bila ugotovljena kršitev vožnje v napačno smer po kolesarski stezi in uporaba mobilnega telefona med vožnjo. Tudi tokrat je eden izmed kolesarjev kolo vozil pod vplivom alkohola (0,66 mg/l).

Kolesarji dostikrat spregledani

Ob nadzorih policisti ugotavljajo, da kolesarji predvsem v mestih še vedno premalo uporabljajo zaščitne čelade, so slabo vidni, največkrat po mestih s seboj prevažajo različne torbe in stvari, ki zmanjšujejo njihovo stabilnost in zmožnost varnega reagiranja na nepričakovane situacije. To opazijo zlasti pri starejših.

Prav tako mnogi sprememb smeri vožnje ne nakazujejo z rokami, med vožnjo uporabljajo mobilne telefone in druge elektronske naprave, nimajo rok na krmilu in podobno. Vse to so situacije, ki povzročajo tveganje in zelo zvišujejo možnost za udeležbo v nesrečah in za poškodbe v primeru nesreč. »Zato apeliramo na kolesarje, naj bolj pazijo nase in naj dosledno upoštevajo prometna pravila. Tudi sami naj poskušajo predvideti situacije in manevre drugih voznikov,« pravi višji policijski inšpektor Bojan Kos ter opozarja preostale udeležence v prometu, naj bodo pozorni na kolesarje in naj jih ne spregledajo. Še posebno je to pomembno zunaj naselij, kjer so hitrosti višje in verjetnost za hude poškodbe v primeru nesreče še večja.

Pozorni tudi na motoriste

Na Gorenjskem je bilo v nesrečah letos do tega meseca udeleženih tudi že 46 voznikov motornih koles. Eden je umrl, osem je bilo hudo, še 18 pa lahko telesno poškodovanih. Vozniki mopedov so bili na Gorenjskem udeleženi v 15 nesrečah. Eden se je huje poškodoval, 11 mopedistov pa je bilo lažje poškodovanih.

Več kot dvajset motoristov, poleg njih pa še sopotniki in mopedisti, je letos umrlo na slovenskih cestah, kar pomeni, da so ena izmed najbolj ogroženih skupin udeležencev v cestnem prometu. Vzrok za nesreče motoristov so največkrat neprilagojena hitrost, neupoštevanje pravil o prednosti, nepravilna stran in smer vožnje ter varnostna razdalja. Značilnost letošnjih nesreč je, da so jih v večini povzročili vozniki, starejši od petdeset let. Nekaj jih je šele pred kratkim opravilo vozniški izpit kategorije A ali pa so izpit opravili v mladosti in se nato dolgo niso vozili z motorjem.

»Dejstvo je, da je na cestah vse več motorjev in mopedov. V primerjavi z avtomobili so motorji in mopedi manj stabilni, manj vidni, voznika manj zaščitijo. Odstotek nesreč, ki se končajo s smrtjo ali hudimi poškodbami udeležencev, je med motoristi nesorazmerno velik,« ugotavljajo policisti in dodajajo, da je eden najpomembnejših dejavnikov varnosti voznikov motornih koles in drugih dvokoles vidnost. Za svojo varnost lahko poskrbijo tako, da so bolj vidni, da zelo jasno sporočijo, kaj nameravajo narediti, in da upoštevajo omejitve hitrosti, saj drugi udeleženci v prometu ocenjujejo prometne razmere na podlagi pričakovanih hitrosti drugih udeležencev.

»Bolj pozorni pa moramo biti v tem času na motoriste in druge voznike enoslednih vozil tudi drugi udeleženci v cestnem prometu,« še opozarjajo policisti.

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Avtomobilizem / četrtek, 6. november 2008 / 07:00

Zastavini modeli v zgodovino

V Kragujevcu bodo prenehali izdelovati modele Yugo Koral, Skala in Florida.

Objavljeno na isti dan


Slovenija / četrtek, 22. februar 2007 / 06:00

Pobudi nesojenih županov neutemeljeni

Ljubljana - Parlamentarni odbor za notranjo politiko, javno upravo in pravosodje je obravnaval pobudi dveh županskih kandidatov, Brede Pečan iz Izole in Dušana Krajnika...

Škofja Loka / četrtek, 22. februar 2007 / 06:00

Spremembe v škofjeloški LDS

Škofja Loka - Ta teden se je sestal zbor članov škofjeloške LDS. Izvršni odbor je v pripravah na zbor članov izvedel postopek evidentiranja kandidatov za nove izvršne fu...

Zanimivosti / četrtek, 22. februar 2007 / 06:00

Zvesti Gorenjskemu glasu

Francka in Anton Gradišar, po domače Rožmanova iz Spodnjih Dupelj, sta naročnika Gorenjskega glasa, odkar izhaja. Natančno se ne spominjata, od kdaj. Zdi se jima, da je...

Šport / četrtek, 22. februar 2007 / 06:00

Davkarija zarubila celo top

Davčna uprava je sredi tedna zarubila večino premičnega premoženja ob skakalnicah v Planici.

Radovljica / četrtek, 22. februar 2007 / 06:00

Civilni nadzor na obravnavah

Žrtve pravosodnega nasilja (kot so se poimenovali sami) so ustanovile Civilno združenje za pravičnost, napredek in nadzor, ki bo med drugim organiziralo skupine za nadzor na sodnih obravnavah.