Vse bližje poplavni zaščiti
Prva faza projekta izboljšanja poplavne varnosti Železniki bo končana še letos, druga pa predvidoma marca 2025. Pristojni zagotavljajo, da evropska sredstva niso ogrožena.
Projekt se bo podražil s 34 na okoli 37 milijonov evrov, predvsem zaradi valorizacije cen na področju gradbeništva.
Železniki – V Železnikih že leto in pol poteka gradnja protipoplavne zaščite. Po napovedih Direkcije RS za vode (DRSV), ki vodi projekt, bo prva faza, ki zajema ukrepe na Selški Sori skozi Železnike in treh pritokih, po terminskem planu končana še letos, »tako da bodo evropska sredstva v celoti izkoriščena«. Drugo fazo projekta, v sklopu katere urejajo območje visokovodnega zadrževalnika pod Sušo, naj bi končali marca 2025. Za celotni projekt imajo odobrenih nekaj manj kot 18 milijonov evrov evropskih sredstev. Ta so po podatkih DRSV na voljo do konca letošnjega leta, a je čas za dosego vseh ciljev projekta do konca leta 2026, zato ocenjujejo, da evropska sredstva niso ogrožena. Projekt se bo sicer podražil s 34 na okoli 37 milijonov evrov, predvsem zaradi valorizacije cen na področju gradbeništva. Manjkajoči denar bosta sorazmerno zagotovili država in Evropska unija iz kohezijskih sredstev.
Protipoplavni ukrepi so že končani na vodotokih Prednja Smoleva in Dašnica ter na prvem odseku Selške Sore od Alplesa do Domela. Zaključna dela potekajo na drugem odseku od Domela do Dermotovega jezu, na četrtem odseku oz. na območju Dolenčevega jezu ter na pritoku Češnjica, medtem ko so dela na zadnjem, tretjem odseku Selške Sore od Dermotovega do Dolenčevega jezu sredi izvedbe. »Izvajalec na drugem odseku gradi most v Trnje – na Klovžah, kjer je izvedba zahtevnejša. Najzahtevnejša dela pa se izvajajo na tretjem odseku, kjer poteka gradnja novega mostu v Ovčjo vas z navezavo na novo obvozno cesto,« so pojasnili na DRSV. Za oba mostova napovedujejo, da bosta končana predvidoma letošnjo jesen.
V zvezi z gradnjo zadrževalnika pod Sušo so razložili, da dela potekajo nemoteno, vse dni, razen nedelje. Za izvajanje del je potrebna občasna zapora regionalne ceste. V drugi fazi bodo zgradili zadrževalnik z dvajset metrov visoko nasuto zemeljsko pregrado, ki bo lahko zadržala milijon kubičnih metrov vode, poleg tega pa bodo preložili in uredili dobrih 900 metrov regionalne ceste, zgradili most čez pregrado in uredili kilometer struge. Po podatkih DRSV sta bili doslej zgrajeni dve lovilni jami proda, obvoz, podporni zid ceste in temelji mostne konstrukcije. »Trenutno se izvajajo dela na tretji lovilni jami proda, izkopi in nasipi za novo regionalno cesto ter podporni in zaščitni ukrepi le-te. Gradi se sredinski steber mostne konstrukcije, prav tako se izvaja ureditev meteorne in elektrokanalizacije.«