Priložnost našel v podjetništvu
Mlado kranjsko podjetje IDL Logistika svojim naročnikom organizira prevoz blaga po kopnem. Vodi ga štiriindvajsetletni David Benedik, ki je po izgubi službe svojo priložnost našel v podjetništvu.
Kranj – Kranjsko podjetje IDL Logistika organizira prevoz blaga po kopnem. Njihovo vodilo je razbremenitev naročnikov, s čimer jim omogočijo osredotočenost na lastno delovanje. »Smo vmesnik med naročnikom in prevoznikom. Poskrbimo, da naročnikov tovor v najkrajšem možnem času prepeljemo na želeno mesto. Če ima stranka paleto tovora v skladišču v Münchnu in želi, da je jutri v Ljubljani, mi poiščemo prevoznika, ki bo takrat na tej relaciji in ima še dovolj prostora na tovornjaku,« pojasnjuje princip delovanja direktor, 24-letni David Benedik, ki je podjetje osnoval pred približno tremi leti, ko sta oba z mamo ostala brez službe.
»Oba sva delala v istem podjetju in po prihodu z dopusta sva dobila odpoved, naša družina pa je ostala brez dveh plač, kar je bil za nas precejšen udarec. Iskal sem nove priložnosti, in ker me je od nekdaj zanimalo podjetništvo, sem poskusil, zraven pa povabil tudi mamo. Na začetku mi je precej pomagal tudi oče,« razlaga sogovornik, ki danes poleg mame zaposluje še enega sodelavca, v kratkem pa se bo podjetje še povečalo. »Smo v fazi iskanja četrtega člana ekipe, nekoga z vsaj peto stopnjo izobrazbe, ki pa ne prihaja iz logistike, saj bi ga radi naučili svojega načina dela.«
Ukvarjajo z vsemi vrstami kopenskega transporta, organizirajo prevoz manjšega tovora, poskrbijo pa tudi za izredni prevoz doma in v tujini. Kot pravi Benedik, je njihova konkurenčna prednost fleksibilnost, odgovornost in stalna dosegljivost. S svojo učinkovitostjo prepričajo kar osemdeset odstotkov strank, da se ponovno odločijo za njihove storitve. Za iskanje prevoznikov uporabljajo obstoječe platforme in baze, kot pa pravi, se nanje vse večkrat obrnejo tudi prevozniki sami. Svoje storitve oglašujejo s spletnimi oglasi, s katerimi so sprva pritegnili večino strank, danes pa vse več naročnikov pridobijo tudi prek priporočil in preteklih pozitivnih izkušenj strank. Štiri petine naročnikov predstavljajo slovenska proizvodna podjetja, ki se zavedajo pomena vitke proizvodnje in zunanjega izvajanja dejavnosti, t. i. outsourcinga. Eden izmed njihovih glavnih načrtov pa je širitev na tuje trge. Pred kratkim so že vstopili na hrvaški trg, v prihodnje se nadejajo tudi avstrijskih in nemških naročnikov. »Na tuje trge želimo vstopati kot lokalni ponudnik, v domačem jeziku kupca, s čimer ne prihaja do komunikacijskih šumov, in lahko ponudimo boljšo storitev,« pravi Benedik, ki poleg krepitve tržnega deleža načrtuje tudi razvoj lastnih programskih oprem.
Delo Davida Benedika so prepoznali tudi v zavodu Mladi podjetnik, kjer se je na izboru za mladega podjetnika leta uvrstil med najboljše. Za uspeh sta ključna pogum in vztrajnost, pravi: »Veliko mladih se je lotilo podjetništva, a nekaterim zmanjka poguma. Treba je vztrajati in pomembno je, da ne odnehaš ob prvi oviri.«