Destinacija Radovljica
Število turistov, ki prenočujejo v občini Radovljica, se povečuje. Lani jih je bilo že blizu 70 tisoč, skupaj so ustvarili več kot 160 tisoč nočitev, kar je okoli deset odstotkov več kot leto prej. V primerjavi z letom 2010 se je število gostov povečalo za kar 79 in število nočitev za 69 odstotkov.
Še pred nekaj leti je večino nočitev ustvaril kamp Šobec, zdaj se njegov delež zmanjšuje. Ne zato, ker gre kampom slabo, nasprotno. Šobec se tradicionalno uvršča med najprestižnejše na svojem področju in gostov mu tudi v prihodnjih letih – če bo le vreme naklonjeno – ne bo manjkalo. Sploh ker so lani začeli temeljito obnovo.
V času pred drugo svetovno vojno in po njej je Radovljica zaradi svoje blagodejne klime veljala za zdraviliško mesto, kjer je vsaka hiša imela vsaj kakšno »turistično sobo«, s prihodki katere so si gospodinjstva pomagala preživeti. A kasneje je oddajanje sob postalo birokratsko zapleteno; dela z njimi je bilo veliko, zaslužka skoraj nič. Edini hotel v mestu je desetletja klavrno propadal. Kot da bi se samo Šobec zavedal, da je prihodnost v danes že samoumevnem zelenem turizmu.
Lepo je videti, da zdaj v njem priložnost prepoznajo tudi drugi. Prve negotove korake je delal hotel Lambergh v Dvorski vasi; dolgo se je zdelo, da iz te zgodbe ne bo nič, pa se zdaj vendarle postavlja na noge. Hotel Krek na robu Lesc je videti, kot da bi ga nekdo ob izvoz z avtoceste postavil po pomoti. Daleč od tega: vse leto je poln turistov, ki si želijo ogledati Bled, a so se odločili za cenejšo nastanitev. Obnovljena Radovljiška graščina je obudila dogajanje v starem mestnem jedru Radovljice. Prvih nekaj sob so nad gostilno Lectar uredili s pomočjo evropskih sredstev, prenočiti je mogoče pri Kunstljevih pa nad kavarno Vidic. V teh dneh vrata odpira še prestižni hotel Linhart, urejen v čudoviti, štiristo let stari hiši na Linhartovem trgu.
Lani so v Lescah odprli mladinski hotel, prejšnji teden še enega v Radovljici. Videti je, da se turizem kot gospodarska panoga vrača v občino, ki je v zadnjih dveh desetletjih veljala za »spalno«. Ljudje so tu živeli, delali pa drugje.
Eno od točk preloma je na področju razvoja turizma postavila ekipa Turizma Radovljica s silovito promocijo destinacije na različnih ravneh, tudi z organizacijo dogodkov, katerih vrh je Festival čokolade, ki ga je letos obiskalo okoli petdeset tisoč ljudi. Prireditev sama morda ne prinaša posebnih zaslužkov, a je jasno, da njenega promocijskega kapitala praktično ni mogoče izmeriti. Ali pač: v številu novih turističnih sob, gostinskih lokalov, lokalnih ponudnikov izdelkov in aktivnosti ter ne nazadnje delovnih mest.