
Prikrajšani za luksuz tišine?
Kranjčan je opozoril na prekomerni hrup ob vzletanju letal z Letališča dr. Jožeta Pučnika. Pri ministrstvu za okolje in prostor pravijo, da bodo okoljski inšpektorji letos opravili inšpekcijski pregled skladnosti delovanja letališča z okoljevarstvenim dovoljenjem.
Kranj – Prebivalec iz Krajevne skupnosti Primskovo (ime hranimo v uredništvu) je opozoril na prekomerni hrup pri vzletanju letal iz Letališča dr. Jožeta Pučnika, še posebej v določenih urah dneva in od uveljavitve poletnega voznega reda. Opozoril je tudi na domnevno »onesnaženje okolja z izpuhi letal, saj je mogoče izpuh kdaj tudi zavohati (odvisno od višine preleta letala), delci padajo v okolje«. Vodja korporativnega komuniciranja pri Aerodromu Ljubljana, po novem Fraport Ljubljana Brigita Zorec je sporočila, da so postopki sprememb in potrditev priletno-odletnih procedur v domeni letalskih prevoznikov, Kontrole zračnega prometa Slovenije (KZLS), Javne agencije za civilno letalstvo in ministrstva za okolje in prostor, ki pred vsako izdajo soglasja preverijo tudi dejavnike hrupa oziroma vplive letal na okolje. Fraport Ljubljana kot upravljavec letališča pa predvsem zagotavlja podatke o rezultatih monitoringa hrupa v okolici letališča, je še pojasnila Zorčeva: «Zagotovili smo merilne terminale v štirih najbolj izpostavljenih naseljih pod preletnimi ravninami. V letu 2014 smo prestavili merilnik hrupa iz Lahovč, kjer so bili rezultati meritev stalno pod mejnimi vrednostmi, v Kranj, saj se na območju dela Kranja izvajajo preleti določenega števila letal po odletni proceduri, ki se je začela uporabljati v letu 2013. Rezultati kažejo, da se hrup letalskega prometa kot povprečni mesečni kazalnik giba pod predpisanimi mejnimi vrednostmi hrupa v okolju.« Na interaktivni aplikaciji http://www.lju-airport.si/sl/podjetje/varstvo-okolja/varstvo-pred-hrupom/ je možno spremljanje hrupa za vsako letalo posebej v realnem času.
Mejnim vrednostim najbliže večerni preleti
Iz kranjske občine so sporočili, da so imeli v zadnjih letih obsežne aktivnosti v zvezi z omenjenim hrupom letal. Napisali so več dopisov pristojnim, sestankovali tako pri KZLS kot pri enem od letalskih prevoznikov. Občina sama sicer ne more naročiti meritev hrupa, ker je za to potrebno pridobiti posebno dovoljenje države (koncesijo), so pa novembra 2015 naročili izdelavo mnenja o poročilih glede hrupa pri Nacionalnemu laboratoriju za zdravje, okolje in hrano v Mariboru. Vrednosti kazalcev ob predpostavki, da so merilne naprave in izvedba meritev natančni, so bile pod mejnimi, je pokazalo poročilo. Mejni vrednosti so se še najbolj približali večerni preleti letal. »Razumemo občane, da so bili zaskrbljeni zaradi preletov letal, vendar pa prave poti, da bi spremenili rute letal, nismo našli,« so še sporočili iz kranjske občine. So pa pri ministrstvu za okolje in prostor za letos napovedali inšpekcijski pregled skladnosti delovanja letališča z okoljevarstvenim dovoljenjem.