V lanskem letu je po podatkih policije na slovenskih cestah umrlo 129 ljudi, kar je devet več kot predlani. (Slika je simbolična.) / Foto: arhiv Gorenjskega glasa

Izstopala alkohol in hitrost

»Kot država smo padli na izpitu glede vožnje pod vplivom alkohola,« ugotavlja prvi prometni policist v državi Ivan Kapun. Prelaganje odgovornosti na udeležence cestnega prometa je sprenevedanje, pa pravi Robert Štaba iz Zavoda Varna pot.

Kranj – Neprilagojena hitrost, alkohol in nepravilnosti pešcev so ključni vzroki za nastanek prometnih nesreč v lanskem letu, ko se je predvsem poslabšalo stanje prometne varnosti na avtocestah, kjer je umrlo skoraj dvakrat toliko udeležencev kot leto prej, so v analizi lanskoletnih prometnih nesreč pred dnevi poudarili na Javni agenciji za varnost prometa (AVP). Najbolj kritični meseci na podlagi petletnega povprečja so v letu 2016 bili april z velikim številom motorističnih nesreč, maj, ko je med vzroki nesreč izstopal alkohol, in avgust, ko je bilo zaradi dopustov in turistične sezone več tranzitnega prometa. Stanje se je poslabšalo tudi v zadnjem tednu lanskega leta, ko je na naših cestah umrlo kar sedem ljudi. »Kljub izboljšanju stanja v drugi polovici leta in dejstvu, da se je trend varnosti v zadnjih štirih mesecih v letu izboljšal že drugo leto zapored, s stanjem v letu 2016 ne moremo biti zadovoljni. Zato smo deležniki na področju prometne varnosti razmeram prilagajali svoje aktivnosti in ukrepe, prav tako pa jih bomo nadgradili v letu 2017 in izvedli še dodatne ukrepe za boljšo prometno varnost« je napovedal direktor AVP Igor Velov.

»Kot država smo padli na izpitu glede vožnje pod vplivom alkohola. V letu 2016 je policija sankcionirala kar devet tisoč voznikov zaradi alkohola, zasegli smo tri tisoč motornih vozil večkratnih kršiteljev cestnoprometnih predpisov, tistih, ki nimajo veljavnih vozniških dovoljenj, in nekaj predelanih motornih koles. V lanskem letu je bila posebna pozornost namenjena tudi uporabi drog in drugih psihoaktivnih snovi med vožnjo, v decembru smo v času nacionalne akcije testirali 89 voznikov, od katerih je bilo kar 45 pozitivnih,« pa je opozoril Ivan Kapun, vodja Sektorja prometne policije, ob tem pa izdvojil tudi problematiko pešcev in kolesarjev, ki so zakrivili kar polovico nesreč, v katere so bili udeleženi.

Pri varnosti v cestnem prometu ima še vedno največjo vlogo človeški dejavnik, je poudaril psiholog Marko Polič: »Na izboljšanje stanja ne moremo vplivati samo s kaznovanjem, temveč predvsem s prometno vzgojo. Pri tem imajo velik vpliv tudi mediji, ki lahko prikažejo določeno ravnanje, npr. vožnjo pod vplivom alkohola, kot zavrženo,« je dejal.

AVP je za izboljšanje varnosti na slovenskih cestah predlagala nove ukrepe in dodatne aktivnosti, kot so okrepitev nacionalnih akcij (za mobilne telefone, hitrost in alkohol), več napora bodo vložili za izboljšanje varnosti pešcev in motoristov ter v raziskovanje pravih vzrokov in dejavnikov prometnih nesreč. Velov je ob tem opozoril tudi na novi zakon o voznikih, s katerim agencija pridobiva večja pooblastila za kakovostnejše usposabljanja bodočih voznikov in ukrepanje na področju nadzora delovanja šol vožnje in varne vožnje, in predlog zakona o motornih vozilih, ki bo omogočil boljši nadzor nad opravljanjem tehničnih pregledov.

»Prelaganje odgovornosti za povečanje najhujših posledic prometnih nesreč v letih 2015 in 2016 na udeležence v cestnem prometu je sprenevedanje in beg pred slabim delom in vodenjem Javne agencije RS za varnost prometa,« pa se je na zgornje navedbe kritično odzval Robert Štaba, predsednik Zavoda Varna pot, ki opozarja, da je v zadnjih dveh letih v Sloveniji umrlo več oseb od povprečja Evropske unije. »Državljani in udeleženci se, želeli ali ne, ravnamo v skladu s sistemom, ki nam ga kreira odgovorna organizacija in za to odgovorni nosilci najvišjih funkcij v državi,« poudarja Štaba in še pravi, da bi se »nesposobnost in triletno eksperimentiranje vodstva AVP že lahko zaključilo v dobro vseh slovenskih udeležencev cestnega prometa«.

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Kronika / torek, 16. november 2010 / 07:00

Spolno nadlegoval desetletnico

Jesenice – Kranjski kriminalisti so zaradi domnevnega spolnega napada na osebo, mlajšo od petnajst let, kazensko ovadili 64-letnega Jeseničana, so sporočili s Policijske uprave K...

Objavljeno na isti dan


Zanimivosti / četrtek, 20. december 2012 / 07:00

Anketa: Težko do zaposlitve

Tudi v Bohinju so se po številnih stečajih podjetij in težavami s hoteli začeli soočati z vse večjo brezposelnostjo. Pri občini se zato trudijo ustvariti pogoje, da bi se brezposelni čim prej znova vk...

Nasveti / četrtek, 20. december 2012 / 07:00

Blešči, blešči se bršljan

Če smo se zadnjič v glavnem poljubljali pod belo omelo, bomo s poljubljanjem na hitro končali in se lotili "zastrupljanja". Ma, ne no ... Seveda ne, do slednjega bi prišlo le, če bi si bršljana, omeli...

Zanimivosti / četrtek, 20. december 2012 / 07:00

Devetdesetletniki se ne dajo

Preddvorski župan Miran Zadnikar je na že tradicionalnem decembrskem sprejemu gostil občane, stare 90 let in več.

Prosti čas / četrtek, 20. december 2012 / 07:00

Gandolf, škrati in vilinke

Stara roba - nova raba, Hobit je obiskal Kranj, golf gre za določen čas v Železnike, skupina Elektro Gorenjska pa je tudi letos sredstva, predvidena za poslovna darila, namenila v dobrodelne namene.

Prosti čas / četrtek, 20. december 2012 / 07:00

Glasovi trije asi

70-60-70 niso mere kakega slokega kolesarja, ampak leta treh Glasovih kolesarjev, ki so letos praznovali okroglo obletnico.