Podobe čustev in spomina
Galerija Bala na Cankarjevi ulici v starem delu mesta Kranja bo do konca januarja gostila fotografsko razstavo Mé treh fotografinj mlade generacije.
Kranj – Vsaka s svojim ciklom fotografij se predstavljajo Nadja Stare, Kaja Brezočnik in Katja Goljat. Tri avtorice, vsaka s svojo serijo avtoportretnih aktov, raziskujejo emocionalne spektre, ki se porajajo ob odsotnosti moške figure, ljubljene ali nedosegljive. Čakanje, hrepenenje, poželenje, jeza, odsotnost in žalost prek fotografskega medija izgubljajo težnost, saj šele z materializacijo izraženega pride tudi očiščenje. Spopadanje z nedosegljivostjo želenega in interpretacija tega čutenja so rdeča nit, ki avtorice v intimnem pripovedovanju njihovih lastnih zgodb poveže v skupno pripoved.
Kranjčanka Nadja Stare se je v smeri fotografije začela izobraževati v Sežani ter šolanje nadaljevala na Danskem. Študira na ljubljanski Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje. Svojo serijo razstavljenih fotografij, poimenovano Sama sebi svoj princ, komentira takole: "V prince iz pravljic ne verjamem. Naslov zgolj izraža željo po samozadostitvi in odtujitvi od pričakovanj, hrepenenj in skupnih načrtov, ki so nastali v letih razmerja. Čas je ponovno pokazal svojo moč in tako besedam prinesel zaključek, mislim podal zbistritev in nekemu jutru podaril nasmeh, ki ni minil."
Katjo Goljat, ki je študirala fotografijo in kulturologijo, zanima tako avtorska kot dokumentarna fotografija. V svoji seriji It's not a dream, it's a memory (niso sanje, pač pa spomin) razmišlja o izgubi in novem začetku: "... Pot, ki ni bila le most med sanjami in resničnostjo, ampak tudi pot soočenja in hvalnica življenju. In tam sem zrastla ... svobodna, močnejša in pripravljena na novo zgodbo."
Kaja Brezočnik je študirala na ljubljanski Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje, se v svojem sklopu Absence sprašuje o pojmu časa, o trenutkih, polnih čustvenih stanj, ki nas delajo subjekte, in o spominih, ki ostanejo.