SMC uvaja registracijo »25-k«
Sprememba zakonodaje na področju koles s pomožnim motorjem, bolj poznanih pod imenom 25-ke (vozila, ki ne gredo več kot 25 kilometrov na uro), je po začetni pobudi NSi krenila v povsem napačno smer. V NSi smo v začetku poletja predlagali, da bi zaradi zagotavljanja večje varnosti postavili minimalno starostno mejo za uporabo teh vozil na 14 let, predpisali uporabo zaščitne čelade do starosti 18 let in uvedli identifikacijske tablice, s katerimi bi se lažje ugotovili povzročitelji prometnih nesreč, in tudi minimalno zavarovanje, iz katerega bi se krila škoda v primeru nesreče.
Vladna koalicija je pred poletnimi počitnicami zgoraj navedene predloge NSi zavrnila in na zadnji septembrski seji DZ predlagala svoje spremembe. Namesto enostavne enkratne identifikacije koles s pomožnim motorjem, ki smo jo predlagali v NSi, je poslanec SMC Igor Zorčič predlagal registracijo teh vozil. Registracija vozil pa za seboj povleče tudi vsakoletni tehnični pregled, kar pa bo na daljše obdobje bistveno podražilo vožnjo s temi vozili. Hkrati bo tehnični pregled mnogim predstavljal neprijetno logistično oviro zaradi oddaljenosti tehničnih centrov. Zakon, ki uvaja registracijo 25k in ga je vložil poslanec SMC Zorčič, je prejšnji teden dobil šibko večino v DZ. Zanj so glasovali samo poslanci SMC, v opoziciji in SD smo bili proti, DeSUS se je vzdržal. Če čim bolj plastično predstavim razliko med predlogom NSi in SMC: po predlogu, ki ga je dala NSi, mojemu sosedu, Janezu Novaku iz Zgornjega Tuhinja, mopeda ne bi bilo treba peljati na tehnični pregled, ampak bi zgolj vzel dokumente mopeda in jih odnesel na upravno enoto Kamnik. Na upravni enoti bi dobil identifikacijsko tablico, ki bi jo odnesel domov in namestil na moped. Zadeva bi bila urejena. Tak je bil torej zavrnjen predlog Nove Slovenije. Bistvo identifikacijskih tablic je bilo v tem, da bi policisti lažje izsledili povzročitelje prometnih nesreč, ki so pogosto zbežali s kraja nesreče, škoda pa je ostala neporavnana. Po predlogu poslanca SMC Igorja Zorčiča pa bo moral sedaj Janez Novak iz Zgornjega Tuhinja moped odpeljati v Podgorje pri Kamniku, kjer imajo tehnične preglede, ter tam opraviti celoten postopek tehničnega pregleda, odpeljati vozilo na stezo, plačati vse dajatve, in šele ko bo to storil, bo to vozilo tudi registrirano in primerno za uporabo. To bo moral delati vsako leto, če je moped starejši od osmih let.
Uvedbi registracije s tehničnimi pregledi 25-k sem najostreje nasprotoval. Kdor misli, da bodo tehnični pregledi zmanjšali zlorabe in goljufije tistih, ki omenjena vozila sfrizirajo in se z njimi vozijo hitreje, kot bi se sicer po pravilih lahko, se moti. Tako imenovane blokade na motorjih je namreč možno pred tehničnimi pregledi ponovno namestiti in s tem prikazati tehnično pravilno delujoč motor. Tako imenovani Zorčičev zakon bo tako kaznoval vse državljane, ne zgolj tiste, ki kršijo zakon. Zaradi Zorčičevega zakona bo moralo vsaj 20 tisoč državljanov svoje 25-ke registrirati in jih redno voziti na tehnične preglede. To pomeni dodatne stroške in dodatno birokracijo, čemur pa v NSi v skladu z svojim programom ostro nasprotujemo. Upam, da bo Državni svet izglasoval veto na zakon, saj v NSi želimo zagotoviti le večjo varnost udeležencev v prometu, ne pa dodatnih finančnih stroškov in bremen.