
Pridobili so status učencev
Okoli petsto otrok, vključenih v slovenske centre za usposabljanje, delo in varstvo, je z novim šolskim letom tudi formalno pridobilo status učencev, ki ga prej niso imeli.
Radovljica – »Minili so časi, ko smo bili azil za oskrbo. Smo sodoben center, ki omogoča celovito oskrbo tudi ljudem z najtežjo motnjo v razvoju. Tudi oni imajo pravico do izobraževanja,« je odločitev ministrstva, da po 23 letih tudi uradno omogoči vsem petim centrom za usposabljanje, delo in varstvo (CUDV) v Sloveniji vpis v razvid izvajalcev, ki izobražujejo po posebnem programu vzgoje in izobraževanja, komentirala Slađana Anderle, direktorica CUDV Matevža Lagusa Radovljica. » S to odločitvijo je ministrstvo izenačilo pravice otrok s posebnimi potrebami, ki se izobražujejo v zavodih za usposabljanje, s tistimi z otroki, ki se po posebnem programu vzgoje in izobraževanja izobražujejo v šolah.
»Za otroke in mladostnike ter njihove družine je ta status pomemben, zaradi njega se namreč lažje odločijo za vključitev v socialnovarstveni zavod oziroma v center za usposabljanje, kjer jim poleg vzgojno izobraževalnega programa nudimo tudi nastanitev, kasneje prehod v zaposlovanje ter zdravstveno varstvo in rehabilitacijo.«
Kot pravi Anderletova, je prav zagotovljena celovita obravnava največkrat ključni razlog za vključitev otrok v zavod. »Družine naših otrok na ta način podpiramo, da lahko živijo dokaj normalno življenje. Starši imajo namreč možnost, da otrok še naprej živi doma in ga vključijo v deseturni program, ki poleg šolanja vključuje tudi rehabilitacijsko obravnavo. Hkrati pa družina lahko kadarkoli računa tudi na to, da je v primeru potreb možna začasna ali trajna nastanitev – domsko varstvo.«
Prav za omenjeni 10-urni program se v zadnjih letih najbolj povečuje. Trenutno je vanj vključenih 18 otrok. »V šolskem programu timsko delo, kjer so poleg pedagoga vključeni še logoped, delovni terapevt, fizioterapevt in psiholog, lahko prinese večji napredek in boljše rezultate,« poudarja.
Posebej pozorni so na fizioterapevtsko obravnavo v otroškem in mladostniškem obdobju. Zato so za izvajanje obravnav po razvojno nevrološki metodi dodatno usposobili fizioterapevta in uredili nov, sodobno opremljen kabinet za fizioterapijo. Kabinet je opremljen tudi s stropnim dvigalom, s pomočjo katerega lahko obravnavajo tudi tiste z najtežjo gibalno motnjo. Polovico sredstev za opremo kabineta so dobili z donacijo. Zelo si želijo tudi pripravo za trening ravnotežja, s pomočjo katere bi otroci nove veščine pridobivali skozi igro. Tudi zanjo bi potrebovali nekaj tisoč evrov, ki jih bodo skušali zbrati z donacijami.