Na cesti je treba sodelovati
Številni bralci so omenili težave s kolesarji na regionalnih cestah, še zlasti na cesti proti Kranjski Gori, kjer jim je na voljo tudi kolesarska steza.
Kranjska Gora – »Vozijo po sredi ceste, vštric, v strnjenih razpotegnjenih skupinah, ki jih je nemogoče prehiteti, na opozorila pa pogosto celo nesramno odreagirajo,« je zapisal eden od voznikov, ki je potožil o obnašanju kolesarjev na regionalni cesti proti Kranjski Gori, podobne težave pa so tudi na drugih cestah. Na drugi strani tudi kolesarji pravijo, da se soočajo z groznim odnosom avtomobilistov, ki jih zmerjajo, jim grozijo ali ogrožajo njihovo varnost: »Na cesti se moramo obnašati strpno, mnogo lažje pa bi bilo, če bi bila aroganca na obeh straneh nekoliko manjša,« pa je dejal eden izmed rekreativnih kolesarjev, ko smo ga ustavili na vzporedni kolesarski stezi.
Gorenjski policisti niso seznanjeni s težavami zaradi kolesarjev, ravno tako niso prijeli prijav ali zaznali težav med kontrolami, je povedal Bojan Kos s Policijske uprave Kranj. Zakon sicer predvideva, da morajo kolesarji voziti po kolesarski stezi, poti ali pasu, če je na voljo, sicer pa lahko vozijo tudi po drugih cestah, razen kjer je to izrecno prepovedano: »Vseeno pa je povezava, ki jo omenjate, nekoliko specifična, saj je ob daljinski kolesarski povezavi več naselij Dovje, Mojstrana, Gozd - Martuljek, v katerih se lahko kolesarji vozijo tudi po cesti.«
Nesreč z udeležbo kolesarjev na tem odseku ne beležijo, na Gorenjskem pa se je letos v 62 nesrečah 53 kolesarjev poškodovalo. Kot dodajajo policisti, je na omenjeni kolesarski povezavi zahtevnejši le odsek med Savskim mostom za Mojstrano in platojem Karavanke, na cestah pa so nevarni predvsem odseki, kjer je gostota prometa velika, kjer poteka kombiniran promet in pa deli cest, ki potekajo v klancih ali strmih spustih.
Poseben problem predstavljajo skupine kolesarjev, ki vozijo v strnjenih, razpotegnjenih kolonah in onemogočajo prehitevanje hitrejšim vozilom. Policisti svetujejo, naj se kolesarji v takih primerih razdelijo na več manjših skupin, med njimi pa naj bo dovolj prostora, da voznikom omogočajo varnejše prehitevanje, če se za kolesarji nabere kolona vozil, pa naj se umaknejo na primernem mestu in vozila spustijo mimo.
Po mnenju voznikov, s katerimi smo se pogovarjali, bi takšno razvrščanje pri skupinah zagotovo zmanjšalo slabo voljo, s tem pa zagotovo tudi povečalo varnost na cestah.