Pogoj je varna šolska pot
Napovedana postopna ukinitev nekaterih organiziranih prevozov do Osnovne šole Križe odmeva med člani sveta staršev in sveta zavoda šole ter Krajevne skupnosti Sebenje, ki se bodo o ukinitvi pogovarjali šele takrat, ko bodo izpolnjeni prav vsi kriteriji za varno peš pot v šolo.
Pristojne institucije in šolski pedagogi opozarjajo, da gibalna sposobnost otrok pada, zato je uvedba pešpoti na šolskih poteh dodana vrednost pri razvoju otrok.
Tržič – Zakon o osnovni šoli, na katerega se sklicujejo pri Občini Tržič, določa, da ima učenec pravico do brezplačnega prevoza le v primeru, če je njegovo prebivališče od šole oddaljeno več kot štiri kilometre. To ne velja za prvošolce in za otroke s posebnimi potrebami, ki so do brezplačnega prevoza upravičeni ne glede na oddaljenost. Prav tako ima učenec pravico do brezplačnega prevoza ne glede na oddaljenost, če pristojni organ za preventivo v cestnem prometu ugotovi, da je ogrožena njegova varnost na poti v šolo.
Sedanja praksa v občini je, da organizirane prevoze otrok omogočajo tudi na razdaljah, krajših od štirih kilometrov, konkretno za prevoze do Osnovne šole (OŠ) Križe. Vodja občinskega Urada za gospodarstvo in družbene dejavnosti Vid Meglič je občinskim svetnikom na nedavni seji pojasnil, da gredo usmeritve na nivoju države k postopni ukinitvi teh nadstandardnih prevozov in dodal, da pristojne institucije ter šolski pedagogi opozarjajo, da gibalna sposobnost otrok pada, zato je uvedba pešpoti na šolskih poteh dodana vrednost pri razvoju otrok. »Postopke ukinitev prevozov do OŠ Križe pa želimo voditi skladno z dokumentom republiške Javne agencije za varnost prometa Smernice za šolske poti,« je dejal Meglič.
Občina je pripravila predlog postopne ukinitve šolskih prevozov v šolskem letu 2016/2017 na relacijah Pristava–OŠ Križe, Žiganja vas–Sebenje–OŠ Križe in Breg–Retnje–OŠ Križe ob pogoju, da bodo prej vzpostavili varnejše šolske poti. In ravno ta pogoj kot prvega zahtevajo tudi starši. Svet staršev in svet zavoda OŠ Križe je strogo proti ukinitvi šolskih prevozov do štirih kilometrov na omenjenih relacijah, dokler se šolske poti ustrezno ne uredijo in ne bodo zagotavljale največje možne varnosti otrok. Ob predpostavki, da bi morali pešačiti tudi otroci, ki dopolnijo komaj sedem let in so v prometu zaradi svoje neizkušenosti nevarnostim še bolj izpostavljeni, se jim zdi odločitev ustanovitelja skrajno neprimerna. Enako stališče je zavzela tudi Krajevna skupnost (KS) Sebenje, je povedal predsednik KS Marko Poljanc, ki meni, da bodo s tem ukrepom prizadeli najbolj ranljivo skupino udeležencev v prometu.
Odzivi svetnikov so bili različni. Splošno strinjanje je bilo, naj se najprej uredi vsa potrebna infrastruktura za varne šolske poti, preden ukinejo organizirane nadstandardne prevoze. Andraž Žitnik je omenil, da je treba vzroke za premalo gibanja otrok iskati še kje drugje. Slišati je bilo tudi pobude, naj starši s svojimi otroki večkrat prehodijo šolske poti, da otroci dobijo tudi potrebne izkušnje za varno ravnanje v prometu. »Dokler ne bodo urejene varne šolske peš poti, ukinitve prevozov ne bo,« je zagotovil podžupan Dušan Bodlaj. Vid Meglič je še dodal, da stoodstotno varne šolske poti v nobenem primeru ni in poudaril prav tako nevarno situacijo, ko voznik avtobusa pobira učence 'od hiše do hiše', namesto da bi ustavljal samo na postajah.