Državni prostorski načrt za drugo cev
Državni prostorski načrt je sprejet, zdaj je na vrsti pridobitev gradbenega dovoljenja.
Jesenice – V postopku priprave na gradnjo druge cevi predora Karavanke je vlada prejšnji teden naredila še en pomemben korak: izdala je uredbo o državnem prostorskem načrtu za dograditev avtocestnega predora Karavanke. To je osnova za pripravo projektov za pridobitev gradbenega dovoljenja ter zatem parcelacijo zemljišč in objavo razpisov za izvedbo gradbenih del.
Na osnovi državnega prostorskega načrta bodo dogradili predor, zgradili nov portalni objekt, servisne ceste ter površine za pristajanje in vzletanje helikopterjev. Dogradili bodo odsek avtoceste od predora do Hrušice v dolžini 620 metrov. Poleg tega državni prostorski načrt ureja lokacije za odlaganje viškov materiala, načrtovana je tudi gradnja nadomestnega mostu na Hrušici, obnova dovozne ceste do vodohrana Presušnik. Načrt določa tudi preostalo urejanje prostora in infrastrukture. V Družbi za avtoceste v Republiki Sloveniji (DARS) pričakujejo, da se bo gradnja druge cevi začela predvidoma leta 2018, dokončana pa naj bi bila leta 2021.
Ko bo druga cev predora Karavanke zgrajena, bodo ves promet preusmerili v novo cev, kjer bo potekal dvosmerno, saj načrtujejo, da bodo obstoječo, staro cev celovito obnovili.
»Ocenjujemo, da bosta obe cevi lahko prevozni predvidoma do leta 2023. Ko bosta operativni obe cevi, bo to vsekakor občutno povečalo pretočnost skozi predor. Dejstvo je namreč, da se z zastoji soočamo tako na naši kot avstrijski strani, tudi ko ni nobenih del, nesreč ali drugih izrednih dogodkov v tem predoru, to je ob koncih tedna v glavni turistični sezoni, ko ena cev, po kateri promet poteka dvosmerno, preprosto 'ne požira' tolikšnega prometa,« so pojasnili v Družbi za avtoceste Republike Slovenije.