
Z esejem so dijaki že opravili
V sredo se je s pisanjem eseja iz maternega jezika začel spomladanski rok splošne mature pa tudi nacionalno preverjanje znanja v osnovni šoli.
Kranj – S pisanjem eseja iz maternega jezika se je za dijake zaključnih letnikov srednjih šol v sredo začel spomladanski rok splošne mature. K prvemu delu izpita se je po podatkih državnega izpitnega centra prijavilo 7483 kandidatov. Nacionalno preverjanje znanja pa bo v letošnjem šolskem letu za 6. razred potekalo na 485 osnovnih šolah in na 480 osnovnih šolah za 9. razred. Preverjanje znanja opravlja 18.132 učencev 6. razreda in 17.281 učencev 9. razreda.
Letošnji tematski sklop za maturitetni esej nosi naslov Vse srečne družine so si podobne, vsaka nesrečna družina pa je nesrečna po svoje, obsega pa besedili Ferija Lainščka Ločil bom peno od valov in Leva Nikolajeviča Tolstoja Ana Karenina. Drugi del pisnega izpita iz maternega jezika bodo dijaki pisali 30. maja. Pisni izpiti iz tujih jezikov bodo potekali od 28. maja do 13. junija. Do 10. junija bodo potekali pisni izpiti še iz preostalih predmetov, v drugi polovici junija pa sledijo ustni izpiti. Z uspehom na maturi bodo kandidate seznanili 11. julija. Splošna matura letos poteka na 84 šolah, prvič jo bodo opravljali 7003 kandidati; lani jo je na 86 šolah prvič opravljalo 7278 kandidatov. Na spomladanskem roku je splošno maturo v minulih letih uspešno opravilo od 84 do 87 odstotkov prijavljenih kandidatov.
Nacionalno preverjanje znanja bo na vseh osnovnih šolah v Sloveniji potekalo do 10. maja. V sredo so učenci 6. in 9. razreda devetletne osnovne šole pisali preizkus znanja matematike, danes pa še preizkus znanja maternega jezika. 10. maja bodo učenci 6. razreda pisali preizkus znanja tujega jezika, učenci 9. razreda pa istega dne preizkus znanja tretjega predmeta.
Dosežki znanja bodo učencem 9. razreda dostopni 31. maja, učencem 6. razreda pa 7. junija. »Dosežki so dodatna informacija učencem in staršem o tem, kakšno je znanje učencev glede na standarde v učnih načrtih, ponudili pa jim bodo tudi primerljivost znanja med učenci šole in primerjavo z državnim povprečjem,« je ob tem poudaril direktor Državnega izpitnega centra Darko Zupanc. Analiza, ki jo bo pripravil Državni izpitni center, bo tudi pokazala, pri katerih nalogah v posameznih preizkusih znanja so bili učenci še posebej uspešni oziroma katerim vsebinam in učnim ciljem bi bilo treba pri učenju posvečati še dodatno pozornost.