
Po obvoznici, ne skozi mesto
Prebivalcem starega dela Škofje Loke so predstavili predlog prometne ureditve za cesto od starega Petrola do krožišča v Zmincu. Z ukrepi naj bi časovno tako podaljšali vožnjo po nekaj več kot tri kilometre dolgi cesti skozi mesto, da bi se vozniki, namenjeni v Poljansko dolino, raje odločili za obvoznico.
Škofja Loka – Bivša regionalna cesta je sedaj v občinskem upravljanju, občinska uprava pa je skupaj s prometniki strokovnjaki pripravila predlog ukrepov, ki bodo razbremenili promet skozi mesto. Prebivalci namreč menijo, da se po odprtju obvoznice v Poljansko dolino promet ni dovolj razredčil, da bi bilo odslej njihovo življenje ob prej zelo prometni cesti mirnejše. Poleg tega jih motijo hitrosti voznikov, še vedno prisoten tovorni, še posebej pa avtobusni prevoz. Ob načrtovanju in gradnji obvoznice namreč ni bilo predvideno, da bi se avtobusni promet v Poljansko dolino preusmeril na obvoznico, in morajo sedaj to s prevoznikom in državno urejati naknadno. Skozi mesto se namreč dnevno pelje 60 avtobusov.
Minuli teden so znova povabili meščane na javno predstavitev izvedbenega predloga prometne ureditve in ukrepov za večjo varnost prometa na širšem območju Spodnjega trga in Poljanske ceste. Pri izdelavi so poleg stroke upoštevali tudi predloge, ki so jih prebivalci dali na dobro obiskani prvi predstavitvi. Takrat so terjali konkretnejše ukrepe. Tokrat so jim župan Miha Ješe, podžupan Robert Strah in vodja oddelka za prometno infrastrukturo Miloš Bajt predstavili rešitve, ki jih nameravajo uvesti že do konca meseca, maja pa bo šel novi režim že v preverjanje. To med drugim tudi pomeni, da bodo na cesti skozi mesto pogosteje prisotni redarji in policisti, ki bodo nadzirali, kako vozniki in drugi upoštevajo omejitve. To je prva faza, ki bo občino po besedah podžupana Roberta Straha stala okoli 30 tisoč evrov, druga pa je načrtovana dolgoročneje in bo zajela obnovo tega dela mestnega središča, ureditev predelov umirjenega prometa in nadomestitev parkirnih mest.
Med ukrepi v prvi fazi so govorniki z občine našteli: na več mestih bo cona 30, ureditev označenih pasov za pešce, grbine za umiritev hitrosti, dodatno osvetlitev prehodov za pešce, optično in fizično zožanja vozišča, uvedbo souporabe voznega pasu (sharrow) za varnejše kolesarjenje, prepoved tovornega prometa (dovoljen bo le za lokalni promet iz smeri starega Petrola), sočasno spremembo parkirnega režima z uvedbo modre cone na Spodnjem trgu in Pepetovem klancu. Na Lahovem klancu so prav na dan razprave že uvedli cono 30, v prihodnje pa obetajo tudi pločnik za pešce od odcepa za Staro cesto do Tehnikovega parkirišča. Zarisani so tudi robni pasovi, kjer se bodo lahko varneje gibali pešci. Omenjene omejitve, ki v večji meri upoštevajo pešce in kolesarje kot najranljivejše udeležence v prometu, so namenjene temu, da bodo vozniki na poti v Poljansko dolino raje kot cesto skozi mesto izbrali obvoznico, čeprav je po kilometrih daljša, a bo čas vožnje krajši.
Udeleženci razprave z vsemi rešitvami še niso zadovoljni, več omejitev zahtevajo za Poljansko cesto v smeri proti Podpulferci in Zmincu, kjer so hitrosti prevelike, zlasti motoristi ta del ceste uporabljajo kot dirkališče. Opozarjajo tudi na ostrejši nadzor nad prehitrimi vozniki in na dodatne prehode za pešce.