
Asfalt še ne nudi pravega oprijema
Gorenjski policisti so v petek na Jesenicah pripravili teoretični in praktični tečaj varne vožnje za motoriste ob začetku motoristične sezone.
Jesenice – Na platoju Karavanke se je minuli petek odvijal tečaj varne vožnje za motoriste, ki ga je Policijska uprava Kranj s policisti motoristi pripravila ob začetku letošnje motoristične sezone, ki se je v Sloveniji že pričela tragično, saj je v prvih dneh motoristične sezone življenje izgubilo že sedem motoristov. Policista motorista, ki sta tudi inštruktorja varne vožnje, sta več kot deset slušateljev seznanila z nekaterimi praktičnimi navodili za varnejšo vožnjo, ki so jih udeleženci sprejeli z zanimanjem in številnimi vprašanji, pogrešali pa so udeležbo motoristk, ki jih je vse več med ljubitelji vožnje z motorji. Udeleženci pa so po teoretičnem delu, kjer so spoznali tudi posledice prometnih nesreč in vzroke zanje, nadaljevali še s praktičnimi navodili za varnejšo vožnjo z motorjem. Posebej so opozorili na tehnične brezhibnosti motociklov in pomen opreme, kot so na primer motoristične rokavice, ki lahko pri padcu motoristu pomagajo obvladati telo in zmanjšati poškodbe, saj so običajno prav roke prvi stik s tlemi po padcu, policisti pa opažajo, da so ravno rokavice kos opreme, ki motoristom največkrat manjka.
Seznanili so jih tudi s pravili varne vožnje v ovinek, vožnje v skupini, nevarnosti zaradi dotrajanih cestišč in usmerjanja pogleda. Na poligonu pa so se motoristi pod budnim očesom policistov motoristov tudi preizkusili v različnih načinih obvladovanja motocikla in spretnostni vožnji. Kot je povedal policist motorist in inštruktor varne vožnje Matej Eržen, se največje tveganje skriva v tem, da je za sezono pravzaprav še prezgodaj in asfalt še ni pripravljen za motoriste: »Drugo tveganje je v tem, da čez zimo pripravljenost motoristov upade, ravno tako pa tudi pripravljenost drugih udeležencev v prometu na prisotnost motoristov. Vsem motoristom zato svetujemo, da svojo pripravljenost preverijo na poligonu, mogoče tudi teoretično. Pri motorju so specifike, na katere kot avtomobilisti sploh nismo pozorni. Asfalt je še prehladen in ne nudi pravega oprijema motorju, na cestah je še pesek, vozniki motoristov v prometu še niso navajeni, na cesti so traktorji, saj je čas za kmetijstvo, in številna druga tveganja.« Policisti ob tem še svetujejo, naj bodo motoristi pozorni tudi na pravilno vožnjo po levem delu smernega vozišča, ki motoristom omogoča hiter manever izogibanja, lego v ovinku, nagib preko sredine vozišča in druge nevarnosti. Policijski inšpektor za varnost v cestnem prometu na PU Kranj Simon Sušanj je povedal, da so gorenjske ceste letos v slovenskem merilu sicer še vedno med varnejšimi, a je bilo lansko leto za motoriste precej tragično, saj so poleg smrtnih nesreč beležili tudi precej nesreč s hudimi telesnimi poškodbami: »Umrli so štirje motoristi, vendar razumemo vsako nesrečo ko nepotrebno, zato so pomembne take akcije, kot je današnja, saj pripomorejo k osveščanju motoristov kot udeležencev v prometu.«