Krizo občutimo pri plačilih
»V tujini so na krizo že pozabili, pri nas pa iz omar še vedno padajo »okostnjaki«. Krizo občutimo predvsem pri plačilih oz. neplačilih,« ugotavlja Jure Gortnar, direktor podjetja Eltron, ki se je v petindvajsetih letih razvilo v pomembnega ponudnika vodovodne, sanitarne in ogrevalne tehnike na Gorenjskem.
Podjetje Eltron je od začetka krize leta 2008 do danes povečalo promet za 35 odstotkov, število redno zaposlenih pa z osem na petnajst.
Kranj – Začetki Eltrona segajo v leto 1991, ko je podjetje odprlo majhno trgovino v najetih prostorih v Žabnici. Od tod se je tri leta pozneje preselilo v lastne prostore na Ručigajevi cesti v Kranju in pred petimi leti v nov trgovsko-prodajni center na Šučevi ulici v Kranju. Skupaj z najboljšim kupcem so leta 2001 ustanovili še podjetje Veto Veletrgovina. Medtem ko je Eltron postal maloprodajno podjetje za oskrbovanje gorenjskih obrtnikov in končnih kupcev, je Veto prevzel nabavo in veleprodajo za območje celotne Slovenije.
Podjetje Eltron je ustanovil in uspešno vodil Jernej Gortnar, ki pa je sredi predlanskega leta direktorsko mesto prepustil sinu Juretu, po izobrazbi univerzitetnemu diplomiranemu ekonomistu, ki je sicer v družinsko podjetje vključen že od petnajstega leta dalje. »Bil sem skladiščnik, šofer, prodajalec, skrbnik glavnih kupcev ... Očetova želja je bila, da spoznam vsa področja dela, češ da bom tako lažje razumel, kako poteka delovni proces,« pravi Jure, ki je po končanem študiju na Ekonomski fakulteti v Ljubljani želel nadaljevati študij v bolj tehnični smeri, a je kmalu ugotovil, da vodenje podjetja, kakršen je Eltron, zahteva celega človeka.
Je bilo pri petindvajsetih letih težko stopiti »v čevlje« poslovno zelo uspešnega očeta?
»Prevzeti vodenje družinskega podjetja je zelo zahteven proces in tudi velika odgovornost, raziskave namreč kažejo, da kar dve tretjini družinskih podjetij ob prehodu z ene na drugo generacijo propade. Treba je vedeti dobesedno vse o podjetju pa tudi o panogi in okolju, v katerem podjetje posluje. V prednost si štejem, da sem podjetje začel spoznavati že pri petnajstih letih, da me panoga zanima in da rad delam z ljudmi. Zelo pomembno se mi zdi, da delo opravljaš z veseljem. Stopati v očetovih »čevljih« je bilo vsaj na začetku težko, vsi te primerjajo z njim, vendar si moraš prej ali slej ustvariti lastno identiteto.«
Kaj vam bo pri vodenju podjetja največji izziv?
»Največji izziv mi bo ohranjati stabilnost podjetja in zagotavljati sodelavcem reden in dostojen osebni dohodek ter podpirati prave projekte v lokalni skupnosti. Trenutno pomagamo več različnim društvom, oče je predsednik Ženskega košarkarskega kluba Triglav Kranj.«
Kakšni so letošnji načrti, kakšni načrti za naslednjih pet let?
»Letos nameravamo na sosedni parceli postaviti montažni objekt, v katerem bomo uredili dodatne skladiščne prostore in s tem povečali izbor asortimaja na zalogi. Dolgoročno načrtujemo trgu ponuditi nove produkte energetskih sanacij objektov, od pogodbeništva do prodaje energije večjim javnim in zasebnim investitorjem.«
Je konkurenca med ponudniki tehničnega blaga, kot ga ponuja Eltron, velika? Kako ste občutili zaprtje bližnjega Baumaxa?
»Konkurenca je velika, od »garažnih« ponudnikov do internetnih trgovin. Zaprtje bližnjega Baumaxa se nam direktno ni poznalo, ker na našem področju niti niso imeli tako široke ponudbe.«
Ali pri prodaji podjetjem, prebivalstvu in drugim kupcem še občutite krizo ali so se razmere vendarle začele izboljševati?
»Letos se mi zdi, da je med ljudmi več optimizma in s tem posledično tudi investicij v novogradnje oz. obnove nepremičnin. V tujini so na krizo že pozabili, pri nas pa še vedno iz omar padajo »okostnjaki«. Krizo občutimo predvsem pri plačilih oz. neplačilih, kjer država še vedno nima pravega instrumenta, kako izločiti neplačnike s trga. Pri javnih naročilih je v večini primerov še vedno na prvem mestu samo cena, vendar tudi na tem področju zaznavam manjše spremembe. Opažam, da pri izboru upoštevajo tudi tehnične karakteristike ogrevalnih naprav in s tem posledično manjše obratovalne stroške v prihodnosti.«
Kaj vas v poslovnem okolju kot mladega podjetnika najbolj moti?
»Najbolj me moti, da vsaka vlada obljublja razbremenitev gospodarstva, vendar na koncu ostane samo pri obljubah. Država mora še veliko narediti na področju plač, infrastrukture itd., da bomo lahko konkurenčni državam v regiji. Ne smemo dopustiti, da nam izobraženi kadri odhajajo na delo v tujino. V prihodnosti bo ključno, da znanje ostane doma in razvijamo produkte z višjo dodano vrednostjo.«
Kakšni so trendi pri ogrevalni tehniki, opremljanju kopalnic …?
»Trendi v ogrevalni tehniki so se v zadnjem obdobju hitro spreminjali. Od oljnih in plinski peči smo preko peletov prišli do toplotnih črpalk. Še pred tremi leti je veljalo, da so primerne samo za novogradnje, vendar se je z razvojem novih tehnologij in izboljšanjem učinkovitosti izkazalo, da so primerne tudi za starejše sisteme z radiatorji. V Sloveniji imamo tudi veliko gozda in posledično lesne biomase. Tukaj je treba ljudi izobraziti, da je star kotel na drva, brez zalogovnika toplote, velik onesnaževalec okolja. Pri opremljanju kopalnic zaznavam, da je vedno bolj pomemben individualni pristop k stranki. Pri tem si veliko pomagamo s programom za izris kopalnic, s katerim stranka dobi predstavo, kako bo nova kopalnica izgledala.«