Včeraj so se začele razprodaje
Včeraj se je začela tradicionalna sezonska zimska razprodaja. Cene nižje najmanj za 30 odstotkov, v primeru priznanih blagovnih znamk in izdelkov višjega cenovnega razreda pa tudi do 60 odstotkov.
Kranj – Prvi delovni ponedeljek v januarju je že vrsto let dan, na katerega se v skladu s pravili Trgovinske zbornice Slovenije (TZS) začne tradicionalna sezonska zimska razprodaja. Trgovci so tako včeraj ponovno znižali cene tekstilnega blaga in obutve, trajanje razprodaje pa določi vsak sam, a ne smejo potekati dlje kot 60 dni.
V TZS glede na izkušnje iz preteklih let ocenjujejo, da bodo cene izdelkov na razprodajah znižane najmanj za 30 odstotkov, v primeru priznanih blagovnih znamk in izdelkov višjega cenovnega razreda pa tudi do 50 ali 60 odstotkov. »Pričakovanja glede odziva potrošnikov v času sezonske razprodaje so glede na gibanje prihodka v trgovini na drobno in splošne gospodarske razmere primerljiva z lanskimi,« so pojasnili na TZS.
Kot ugotavljajo, so zimske razprodaje blaga oz. druge oblike pospeševanja prodaje dobro obiskane, pa čeprav potekajo po koncu veselega decembra in prazničnega obdarovanja. »Potrošniki namreč sezonske razprodaje pričakujejo, čar razprodaj pa je še vedno v ugodnostih – višjih popustih, predvsem na blagu, ki predstavlja dražje izdelke zimske sezone, na primer plašči, bunde, zimska obutev ..., ki jih kupujejo tudi na »zalogo«. Trgovci v tem času večinoma še dodatno znižajo cene sezonskih oblačil in obutve, kamor sodijo tudi izdelki za šport: smučarska obutev, smučarske bunde in kombinezoni, vetrovke, kape, rokavice, nogavice in drugi z zimsko sezono povezani artikle, prav tako pa potrošniki ravno v tem času posegajo predvsem po višjem cenovnem blagu, ki je namenjeno za več sezon. Vedno bolj je prisotna tudi spletna prodaja oz. nove prodajne poti – t. i. multichannel načini prodaj, ki zajemajo vedno več možnosti prodaje preko spletnih mobilnih aplikacij. To trgovcem omogoča prilagajanje vsakemu posameznemu potrošniku skozi celo leto, kar predstavlja odgovor spremenjenim nakupovalnim navadam potrošnikov v zadnjih letih ter naraščajočim trendom v svetu,« so razložili na TZS.
Tako pri sezonskih razprodajah kot tudi pri drugih oblikah pospeševanja prodaje je treba spoštovati določbe Zakona o varstvu potrošnikov in Zakona o varstvu potrošnikov pred nepoštenimi poslovnimi praksami, ki se med drugim nanašajo na zavajajoče oglaševanje in na navidezno znižanje cen. Vsakoletna poročila organov nadzora sicer kažejo, da pri izvajanju razprodaj tekstilnega blaga in obutve ni večjih ugotovljenih nepravilnosti in pomanjkljivosti oz. je teh vsako leto manj, so poudarili na TZS.