Vodič po življenjskih zavarovanjih
Zveza potrošnikov Slovenije in Slovensko zavarovalno združenje sta izdala knjižico z naslovom Dobro je vedeti, ki je koristen vodič po življenjskih zavarovanjih.
Slovenki potrošniki namenjajo življenjskim zavarovanjem občuten del svojega denarja (lani je bilo sklenjenih 1,3 milijona tovrstnih zavarovanj), vendar pa vprašanja, naslovljena na zvezo potrošnikov, kažejo, da jih sklepajo brez premisleka in ne da bi preverili vse značilnosti izbranega zavarovanja in dolgoročne posledice sklenitve pogodbe.
Ljubljana – Knjižica ne vsebuje le nasvetov, kako izbrati primerno zavarovanje, ampak tudi koristne informacije za vse, ki so takšno zavarovanje že sklenili. V knjižici dobijo informacije o značilnostih sklenjenega zavarovanja, o njihovih pravicah med trajanjem zavarovanja in o tem, kam se lahko obrnejo, če gre z zavarovanjem kaj narobe.
»Potrošniki se morajo pred sklenitvijo zavarovanja zavedati predvsem tega, da gre za dolgoročno zavarovanje (pogodbo) in da imajo odstop od pogodbe ali spremembe, kot so skrajšanje zavarovalne dobe ali znižanje zavarovalne osnove, za sklenitelja pogodbe oz. zavarovanca negativne finančne posledice,« je na predstavitvi knjižice dejala Breda Kutin, predsednica Zveze potrošnikov Slovenije. Potrošniki se pogosto odločajo za sklenitev življenjskega zavarovanja zgolj zaradi varčevanja, a tovrstno zavarovanje ni zgolj oblika varčevanja, ampak je predvsem pomembna njegova zavarovalna komponenta. »Sklenitev življenjskega zavarovanja je, na primer, primerna v situacijah, ko želimo poskrbeti za finančno varnost svojih družinskih članov ali če si želimo zagotoviti dodatna finančna sredstva za prihodnost. Če nimamo finančnih obveznosti, odvisnih družinskih članov ali če imamo dovolj prihrankov za lastno finančno varnost in finančno varnost bližnjih, pa je že smiseln dodaten premislek, ali je življenjsko zavarovanje primerna rešitev,« je dejala Mojca Štrucl, strokovnjakinja za področje zavarovanj v zvezi potrošnikov, in svetovala potrošnikom, da pred odločitvijo o življenjskem zavarovanju tudi s pomočjo knjižice preverijo, kakšne vrste zavarovanj so na voljo, katero zavarovanje morda potrebujejo, in ali so pripravljeni vstopiti v dolgoročno razmerje z zavarovalnico. »Življenjska zavarovanja lahko nudijo zavarovancem dodatno finančno varnost in dodatno izplačilo ob pravem času, vendar pa morajo ob sklenitvi vedeti, kakšno zavarovanje ustreza njihovim potrebam oz. pričakovanjem. Knjižica je namenjena temu, da bi potrošniki čim bolj celovito poznali življenjska zavarovanja,« je dodala Maja Krumberger, direktorica Slovenskega zavarovalnega združenja.
V zvezi potrošnikov svetujejo potrošnikom, da pri izbiri zavarovanja ne gledajo izključno na ceno in da naj po primerjanju različnih ponudb izberejo tisto, ki vsebinsko najbolj ustreza njihovim potrebam. »Predvsem pa naj si za tako pomembno odločitev vzamejo dovolj časa. Tudi če nas na domu obišče zastopnik, nam ob prvem obisku ni treba ničesar podpisati. Dolgoročnih finančnih obveznosti namreč ne sprejemajmo na prvo žogo,« je dejala Mojca Štrucl. Med potrošniki tudi prevladuje (napačno) mnenje, da pogodbo lahko kadarkoli prekinejo in dvignejo vplačani denar, pri tem pa pozabljajo, da so v primeru prekinitve zavarovanja (pod pogojem, da pogodba to sploh omogoča) prikrajšani za občuten del vplačanih premij.