
Obvoznico v Gorenji vasi tudi uradno odprli
Republiška direkcija za infrastrukturo je končala gradnjo dobrih šeststo metrov dolge obvoznice v Gorenji vasi, za katero jim je uspelo pridobiti tudi dva milijona evrov evropskih sredstev.
Gorenja vas – »Obvoznica je bila zgrajena v rekordnem času, saj je od priprave državnega prostorskega načrta skupnega pomena do predaje ceste namenu minilo zgolj šest let,« je bil ob uradnem odprtju gorenjevaške obvoznice, s katero so razbremenili promet skozi najbolj strnjen del naselja, zadovoljen župan Milan Čadež. Projekt gorenjevaške obvoznice je bil vreden 5,5 milijona evrov, od tega je dobra dva milijona evrov prispeval evropski sklad za regionalni razvoj. To je eden izmed štirih projektov, ki so jih letos s pomočjo evropskih sredstev zaključili na četrti razvojni osi in so bili skupaj vredni 78,4 milijona evrov, je ob tem poudaril minister za infrastrukturo Peter Gašperšič.
Novozgrajena obvozna cesta bo prispevala predvsem k večji kakovosti življenja v Gorenji vasi. V sklopu investicije sta bili poleg 618 metrov dolge obvoznice urejeni dve križišči, zgradili so podporne zidove in več protipoplavnih zidov, poskrbeli so še za protihrupno zaščito, je pojasnila Irena Zore Willenpart iz direkcije za infrastrukturo. Poskrbeli so tudi za najšibkejše udeležence v prometu z ureditvijo dveh avtobusnih postajališč, gradnjo varovalne ograje in dveh brvi. Posebno pozornost so namenili še dvoživkam, ki so jim prehod omogočili z ureditvijo več cevnih prepustov. Trasa obvoznice namreč poteka po območju, ki je varovano z naravovarstvenim statusom Natura 2000, saj na tem območju živi več vrst zavarovanih dvoživk.
Obvoznica bo tako prispevala k boljši pretočnosti prometa in izboljšanju prometne varnosti, izboljšali so tudi povezanost regionalnih in medobčinskih središč.
Boljšo povezanost Poljanske doline z osrednjo Slovenijo prinaša tudi obvoznica Škofja Loka, ki bo nadomestila regionalno cesto, ki zdaj poteka skozi staro mestno jedro Škofje Loke. Vrednost tega projekta, ki obsega gradnjo skoraj štiri kilometre obvozne ceste s 712 metrov dolgim predorom, ocenjujejo na 51,8 milijona evrov. Na kraku četrte razvojne osi, ki poteka od mejnega prehoda Robič preko Kobarida, Tolmina in Dolenje Trebuše do Želina, so s pomočjo evropskih sredstev izvedli še rekonstrukcijo ceste Dolenja Trebuša–Želin in rekonstrukcijo ceste Bača pri Modreju–Dolenja Trebuša. Obnova omenjenih dveh odsekov, ki sta skupaj dolga več kot deset kilometrov, je bila vredna dobrih 21 milijonov evrov, od tega je 14,4 milijona evrov prispevala Evropska unija. »Odpravili smo ozka grla in skrajšali potovalne čase ter omogočili boljši dostop za gospodarstvo,« je poudaril minister Gašperšič.
V okviru iztekajoče se finančne perspektive so po besedah Gašperšiča po vsej državi izvedli za 280 milijonov evrov projektov na cestni infrastrukturi, pri čemer je bilo za 140 milijonov evropskih sredstev. V novi finančni perspektivi naj bi v slovenske ceste in železnice vložili več kot dve milijardi evrov, pri čemer za ceste ne bo na voljo evropskih sredstev, opozarja Gašperšič. Zato direktor direkcije za ceste Damir Topolko računa na dodatne stabilne vire financiranja, predvsem povečanje namenskih sredstev, ki bi jih pridobili z bencinskim centom.