
Od ljubezni do slovenske duše
Ob petih premierah v novi sezoni Prešernovo gledališče z abonmajsko ponudbo publiki namenja še dodatno ugodje.
Kranj – Od ponedeljka pa do 19. septembra se bo v Prešernovem gledališču nadaljeval vpis abonmajev za novo gledališko sezono. Letos se je vpis prvič začel že spomladi, takoj po koncu prejšnje sezone, in odziv je bil dober, saj je abonmajski sedež potrdila že polovica lanskih abonentov. V gledališču so pred novo sezono optimistični, saj v prihodnjih dneh pričakujejo čim boljšo zapolnitev tako devetih rednih abonmajev s po petimi predstavami kot abonmaja plus z možnostjo izbora dodatnih predstav, pri čemer je letošnji program bolj komedijsko obarvan, in abonmaja špica, v katerega je vključenih pet predstav po okusu mladih. V abonmaju, namenjenem dijakom in študentom, sta poleg treh domačih še dve gostujoči predstavi.
»Mladi gledalci so vsekakor naložba za prihodnost, saj smo prepričani, da se bodo v Prešernovo gledališče vračali tudi, ko bodo končali študij,« je poudarila direktorica gledališča Mirjam Drnovšček, ki po zahtevni, a izjemno uspešni pretekli sezoni z velikim pričakovanjem govori o predstavah, ki prihajajo. »Če sodim po besedilih, ki jih bomo uprizorili v novi sezoni, so ta bolj komunikativna, bolj odprta, kot so bila lanska. Seveda vztrajamo pri temeljni usmeritvi nastavljanja ogledala družbi in opozarjanja na anomalije v njej, ob tem pa ne govorimo le o slabem svetu, ampak verjamemo tudi v ljubezen, o čemer govori prva letošnja premiera Vsakih sedem valov. V predstavi Pred upokojitvijo se obračamo k vedno bolj aktualni temi nacizma in soočanja posameznika s preteklostjo, z ljubeznijo in hrepenenjem po boljšem in lepšem življenju se bomo spoznavali v Lepi Vidi, sledil bo Mali nočni kvartet s problematiko preprodaje organov, sezono pa bomo zaključili z legendarno Butnskalo. Satirična groteskna komedija govori o čem drugem kot o tipični slovenski duši.«
Repertoar je letos zanimivo zelo slovenski, saj bomo v drugem delu sezone gledali uprizoritve besedil Ivana Cankarja, Vinka Möderndorferja in Emila Filipčiča ter Marka Derganca, kar potrjuje, da gledališče, ki vsako leto pripravi Teden slovenske drame, izpolnjuje tudi eno izmed njegovih nalog, to je podpiranje slovenske dramatike. Kot pravi Drnovščkova, si pogosto tudi režiserji želijo režirati naša besedila. Tudi letos v goste prihajajo preverjena režiserska imena Alen Jelen, Mateja Koležnik, Vinko Möderndorfer, Miha Nemec in Vito Taufer. »To so režiserji, ki se k nam vračajo na dve, tri leta, s katerimi radi delamo in dosegamo tudi uspehe. Seveda je izbor predstav prilagojen tudi našemu ansamblu in seveda publiki. Pomembno je, ali bo predstava v našem prostoru tudi zaživela, pri čemer moram dodati, da imamo v Kranju izjemno publiko in si lahko privoščimo, kar si dobro gledališče mora, namreč enkrat na sezono ali dve s kakšno predstavo iti v neznano, stopiti na rob gledališča. Včasih nam super uspe, kdaj tudi zgrešimo, ampak brez poguma ni napredka,« meni Mirjam Drnovšček, ki je v Prešernovem gledališču že deseto leto, štiri leta kot direktorica.
V zadnjih letih se manjša gledališča vedno pogosteje odločajo za koprodukcije, kot pravi sogovornica zaradi manjših stroškov in mešanja igralske energije, da publika na domačem odru vidi tudi druge igralce. Kranjčani bodo letos sodelovali z gledališčema s Ptuja in Nove Gorice ter Slovenskim mladinskim gledališčem iz Ljubljane. Prešernovo gledališče je lani odmevalo doma s predstavami Pri Hlevarjevih, Hilda in George Kaplan, ki je sprejeta tudi na Borštnikovo srečanje, več kot tridesetkrat pa so ponovili predstavo Mrtvec pride po ljubico, s katero so se uspešno predstavljali na mednarodnih festivalih ter vsakič znova poželi stoječe aplavze. »Na nedavnem festivalu v Romuniji smo dobili povabila v Gruzijo, Bolgarijo in Makedonijo. Oktobra igramo v Solunu,« v besedah Drnovščkove lahko zaznamo, zakaj so igralci kranjskega gledališča prisotni v dveh nadaljevankah, kot voditelji televizijskih oddaj, kvizov, igrajo v filmih ... »To je rezultat dobrih predstav, v katerih se igralci izkažejo in je tudi odziv publike pozitiven. V gledališču smo vsekakor ponosni na to.«