Ljudje želimo biti posebni
Anja in Alen Marić, ki sta pred dobrim letom zasnovala spletno trgovino z lesenimi modnimi dodatki WoodWay, še sama nista pričakovala, da bo ta v tako kratkem času doživela tak razmah. Opazili so ju tudi pri Zavodu mladi podjetnik in jima letos podelili naziv mladi podjetnik leta.
Radovljica – Zgodba WoodWaya se je začela, ko je Anja Marić na izletu v Stockholmu našla leseno uro, v katero se je popolnoma zaljubila. »Čeprav je bilo to obdobje, ko sem najbolj varčevala, saj sem po končani porodniški malo pred tem ostala brez službe, sem jo na vsak način želela kupiti možu,« se zasmeje Anja Marić in prizna, da se je prav ta lesena ura izkazala za dobro poslovno priložnost.
Še isti dan sta se namreč lotila raziskovanja tržišča in poskusila stopiti v stik z največjim izdelovalcem lesenih ur na svetu, a na začetku ni bilo nobenega odgovora, je pojasnila Anja Marić in dodala, da sta se hitro znašla in navezala stike z dvema manjšima izdelovalcema iz Italije in Nemčije, s katerima so šli potem skupaj do tega največjega. »Prepričali smo jih, da se nameravamo resno lotiti prodaje teh izdelkov v Sloveniji, kjer so bili takrat še skoraj nepoznani.« To je bila pomembna prelomnica. »Šlo je namreč za proizvajalca, katerega ure nosijo tudi številne slavne osebnosti, med njimi Paris Hilton, Rihanna, člani skupine Backstreet Boys ...«
Najprej sta se lotila prodaje prek spleta, a sta kmalu prišla do spoznanja, da bi za prodajo tovrstnih izdelkov rabila tudi razstavni kotiček, v katerem bi lahko kupcem predstavila še zgodbo, ki se skriva za temi lesenimi izdelki, recimo že to, kateri les so uporabili za njegovo izdelavo. Prvo trgovino v Radovljici so odprli lani aprila v času Festivala čokolade in že v prvih dneh so v trgovini našteli več kot dva tisoč obiskovalcev. Trgovina je postala prava uspešnica, zato so konec avgusta odprli novo trgovino v Kopru, novembra pa še v starem delu Ljubljane. Od aprila letos so prisotni v Cityparku, od maja oziroma junija pa tudi v Kopenhagnu in Puli. Že kmalu naj bi se jim pridružila še kakšna nova trgovina v Sloveniji, najprej na Štajerskem. Zastavili pa so si tudi zelo ambiciozen cilj, saj želijo v prihodnjih petih letih imeti prodajalne v vseh večjih mestih v Evropi. Prav tako visoke cilje so si zastavili glede prihodkov. Lani so ustvarili 125 tisoč evrov prihodkov, za letos načrtujeta vsaj milijon evrov. »Zavedamo se, da nas čaka še veliko dela, a vsi stremimo k temu cilju, za katerega sem prepričana, da je dosegljiv,« je zatrdila Anja Marić. Zato nameravata z možem Alenom, s katerim predstavljata jedro ekipe njunega podjetja, v prihodnje to ekipo še razširiti. Ob tem je Anja Marić poudarila, da sta zelo zahtevna do vseh, ki jih spustita zraven, saj bodo le tako lahko dosegali zastavljene cilje. »Zagotovo sva najboljši zaposlovalec za mlade ambiciozne ljudi, ki se želijo učiti in izraziti sami sebe.«
Prav tako zahtevna sta tudi do dobaviteljev izdelkov, med katerimi so poleg lesenih ur še lesena očala, nakit, metuljčki, pa tudi izdelki iz plute – torbice, denarnice, dežniki ... »Izbirava samo najboljše izdelovalce tako iz Slovenije kot tujine,« je razložila Anja Marić. Ta čas sodelujeta s prek dvajsetimi, približno polovica je domačih. Prav zato, pravi, se jima ni treba bati prave konkurence, saj ju drugi lahko le posnemajo. »Z nami sodelujejo vsi izdelovalci lesenih ur, ki nekaj pomenijo,« se posmeje in doda, da redno spremljajo tržišče in takoj navežejo stik, če se pojavi nov izdelovalec, za katerega ocenita, da je dober. »Obenem pa smo postali že tako močni, da vemo, da bodo zagotovo sodelovali z nami prej kot s kom drugim,« samozavestno pravi Anja Marić. Želijo ustvariti močno priznano znamko, ki ji bodo ljudje zaupali, vsak pa bi našel kaj zase, ne le peščica ekološko osveščenih. Da sta na pravi poti, je pokazalo tudi priznanje Zavoda mladi podjetnik. »Takrat sva se šele dobro zavedela, kaj nama je uspelo. Prej se ti vse zdi normalno, pač delaš in delaš. Tak naziv pa te prisili, da se za pet minut ustaviš in si teh pet minut ponosen,« brez lažne skromnosti pove Anja Marić, saj se obenem zelo dobro zaveda, da v podjetništvu ne smeš zaspati na lovorikah, ker se vse dogaja zelo hitro.
Pričakovali bi, še dodaja Anja Marić, da so kupci njihovih izdelkov predvsem mlajši, a ugotavlja, da si pri nas mladi to težko privoščijo. Njihovi kupci so zato v povprečju stari od 45 do 55 let. »Ljudje so siti cenene robe. Imamo redno stranko, ki pravi, da nima toliko denarja, da bi kupovala poceni.« Vsak izdelek je po svoje unikaten, še pravi Anja Marić. »Čeprav se modeli ponavljajo, pa zaradi različne strukture lesa niti dva nista enaka.« In to je po njenem prepričanju tudi največja čarobnost teh izdelkov, saj ljudje želimo biti posebni.