Želijo manj prometa ob jezeru
Triglavski narodni park (TNP) in Turizem Bohinj sta prejšnji teden v Bohinjski Bistrici pripravila okroglo mizo na temo okolju prijazne mobilnosti v okviru projekta Parkiraj in doživi naravo, ki ga bodo izvedli s sofinanciranjem Norveškega finančnega mehanizma.
V okviru projekta bodo nadgradili šest parkirišč v bližini Bohinjskega jezera s parkomati in zapornicama in vzpostavili dve točki za izposojo koles.
Bohinjska Bistrica – Na okroglo mizo so povabili bohinjske turistične delavce, ki so predstavili tudi številne predloge, kako trajnostno mobilnost pripeljati na še višjo raven.
Kot je poudaril Davorin Koren, vodja oddelka za trajnostni razvoj v TNP, ki koordinira projekt, je namen projekta prek povečanja možnosti obiskovanja naravnih vrednot parka z različnimi oblikami mehke mobilnosti zmanjšati obremenitev narave z avtomobilskim obiskom. Po besedah Urške Smukavec iz Turizma Bohinj bodo v sklopu projekta nadgradili šest parkirišč v bližini Bohinjskega jezera s parkomati in zapornicama, poskrbeli za informiranje glede obiskovanja območja Bohinjskega jezera z mehko mobilnostjo in vzpostavili dve točki z infrastrukturo za izposojo koles. »Vzpostavljeni bosta tudi aplikacija za mobilne telefone in informacijska tabla, kjer bo mogoče dobiti ažurne informacije o prostih parkirnih mestih in alternativnem transportu z javnimi prevoznimi sredstvi.« Na primorski strani bo v sklopu istega projekta urejeno parkirišče za šestdeset avtomobilov s prostorom za obračanje avtobusov pod planino Kuhinja. V Bohinju v prihodnjih letih načrtujejo tudi nadgradnjo kartice Gost Bohinja.
Kot so na posvetu poudarili turistični delavci, razbremenitev jezerskega območja podpirajo, tako so predlagali nagrajevanje parkiranja na bolj oddaljenih parkiriščih z bistveno nižjimi cenami ter bolj fleksibilno politiko parkirnin. Prihodnost vidijo tudi v povečanju števila električnih vozil in v spodbujanju kolesarstva. Kot je po zaključku posveta poudaril direktor Turizma Bohinj Klemen Langus, je ta projekt prišel kot naročen, saj gre za nadgradnjo bohinjskih prizadevanj za mehko mobilnost. »Bohinj želi postati destinacija trajnostne mobilnosti kot pilotna regija v Sloveniji. Projekt z inteligentnim transportnim sistemom bo uporabnikom pokazal, da so v Bohinju lahko mobilni tudi brez avtomobila. Padel pa bo tudi očitek parkirnine, saj želimo pokazati, da gre za privilegij parkirati v delu Slovenije, ki je celo pod nacionalno zaščito s Triglavskim narodnim parkom.« Kot je dodal Davorin Koren, ga veseli, da se lokalno okolje zaveda problema prometa in tega, da prednosti, ki jih ponuja park, lahko postanejo tudi turistične prednosti.