
Za nagrado na Kitajsko
Konfucijeva učilnica Kranj je pod pokroviteljstvom kitajskega veleposlaništva in Konfucijevega inštituta pripravila drugo tekmovanje v znanju kitajščine za dijake srednjih šol. Najboljši štirje bodo jeseni odpotovali na Kitajsko, kjer se bodo v znanju kitajskega jezika pomerili s tekmovalci z vsega sveta.
Kranj – Tokratnega drugega državnega tekmovanja v poznavanju kitajskega jezika se je udeležilo 11 tekmovalcev iz petih slovenskih gimnazij, čeprav se jih je sprva prijavilo 14. »Ta čas jih namreč ni veliko, ki bi se učili kitajsko,« je pojasnil direktor Konfucijeve učilnice na Gimnaziji Kranj Mišo Dačić. Poleg kranjskih gimnazijcev so tekmovali še dijaki mariborske in ptujske gimnazije ter Gimnazije Ljubljana Bežigrad in Gimnazije Jožeta Plečnika Ljubljana. Najbolje so se odrezali kranjski gimnazijci, saj so osvojili vsa štiri prva mesta, kar pomeni, da se bodo lahko jeseni udeležili tekmovanja Chinese Bridge na Kitajskem. Tjaša Erznožnik in Žan Valentin Govekar kot tekmovalca, Ajda Markič in Ajda Peternel pa kot opazovalki.
Na državnem tekmovanju so se morali naprej izkazati v enominutni predstavitvi v kitajskem jeziku na temo Jaz in kitajščina, sledila je točka, ki so jo poimenovali »Talent show«. V treh do petih minutah so se morali predstaviti s petjem, plesom, igranjem na inštrument, kaligrafijo, borilnimi veščinami in podobnim. »Na koncu je še 'pravo' tekmovanje, pri katerem morajo pokazati poznavanje kitajske kulture in jezika. Vsak si je izbral eno črko, pod katero se je skrivalo pet vprašanj; tri so bila povezana s kulturo in zgodovino kitajske, dve pa sta bili jezikovno slovnični vprašanji,« je razložil Dačić.
Drugouvrščeni Žan Valentin Govekar je pred začetkom tekmovanja priznal, da ima največjo tremo pred glasbeno točko, predstavitev v kitajskem jeziku pa ga ni pretirano skrbela. »Smo se kar precej pripravljali, zato po moje ne bom imel težav,« je bil, kot se je kasneje izkazalo, upravičeno samozavesten. Kitajskega jezika se uči drugo leto. »Zdelo se mi je nekaj drugačnega. Tudi sicer me zelo zanimajo tuje kulture in jeziki,« je pojasnil. Prav zaradi drugačnosti in posebnosti kitajskega jezika se je za učenje kitajščine navdušila tudi Ajda Peternel, ki se je prav tako uči že drugo leto. »Kitajščina je zelo zanimiva; po eni strani je lahka, ker ni toliko pravil kot v slovenščini in nemščini recimo, po drugi pa težka zaradi pismenk, ki predstavljajo kar precejšen izziv.«
S tekmovanjem želijo po besedah Miša Dačića mlade predvsem navdušiti za učenje kitajščine, da bi se je sčasoma učili kot kateregakoli drugega jezika. Že prihodnje leto naj bi tako na kranjski gimnaziji kitajščino ponudili kot tretji tuji jezik. Ta čas se namreč kitajščine na gimnaziji učijo zgolj fakultativno, njihova dijaka Tjaša Erznožnik in Žan Valentin Govekar pa se bosta na Kitajskem merila s tekmovalci, ki se kitajščine učijo celo kot drugega tujega jezika, je še dodal Dačić.