Vladar slabih cest
Suzuki vitara nam je dokazal, za kaj je namenjen.
Gorenjske ceste so slabe, avtomobili pa vse boljši. V Evropi je trend križancev med terenci in osebnimi vozili, ki jim pravimo SUV (kratica za Sport utility vehicle, športna in večnamensko uporabna vozila). Vozniki smo jih v hipu sprejeli kot najuporabnejše avtomobile za vsakdanjo, domačo rabo. Gorenjci še toliko prej, saj so naše ceste vse prej kot udobne za »nizke« avte. Ampak slabe ceste niso edini razlog za nakup na primer najnovejše Suzukujeve vitare, že šeste po vrsti.
Vitaro poznamo že od leta 1988. Vseskozi so jo za svojo vzeli praktični ljudje, ki potrebujejo vozilo za povsod. Slabe ceste so tiste, na katerih boste svojo vitaro najbolj hvalili. Vemo: čez udobje ga ni, pa tudi če zmanjka asfalta in je pod avtom le slab makadam ali cesta preide v brezpotje. Ampak to še vedno ni glavni razlog, zakaj voziti vitaro.
Vse povsod nas obveščajo o novih avtomobilih, marketinški prijem se vedno začne z najnižjimi cenami in ne konča z najvišjimi za posamezen predstavitveni model. Namenoma smo iskali avtomobil z osnovno ponudbo in osnovno ceno. Največkrat se zgodi, da stopimo v prodajalno in takega avta sploh ni. Rečemo si, da sploh ne obstaja, in trgovci jih sploh ne naročajo. Pri podjetju Avto Mony v Lescah smo se ušteli, vendar smo našli točno to, kar smo iskali. V ceniku piše, da vitara stane 14.500 evrov, in hoteli smo jo videti. Dobili smo jo celo za testno vožnjo! Suzuki vitara 1.6 VVT Comfort je torej osnovni model, ki ima tako ceno, da jo je nemogoče spregledati. Tako velik avto za toliko denarja ni ravno stalnica pri avtomobilskih trgovcih. Pri Suzukiju smo naleteli na dodatno vprašanje: Mar nimajo oni med križanci že modela S-Cross? Imajo, vendar ne za ta denar. Naša radovednost je nemudoma zrasla.
Osnovna vitara ima tisto, kar nezahteven voznik potrebuje. Nismo pričakovali sodobne elektronike, ki že skoraj vozi namesto nas, niti dodatnih okraskov vsepovsod kot opravičilo višje cene. Pri takem avtu nas zanimata zgolj motor in uporabnost. A vajeni smo že, da o Suzukijevih motorjih ne gre dvomiti. Tisti, ki imate že zdaj avto, ki je starejši od petih let in spada v enak ali celo nižji razred kot vitara, ne boste pogrešali ničesar, ampak boste spoznali, da ima veliko več, kot ste vajeni oziroma ravno toliko, kot potrebujete.
Model Suzuki Vitara 1.6 VVT nas je navdušil s preprostostjo in odlično vožnjo po slabih cestah. Roko na srce – to smo od nje tudi pričakovali, vendar ne od osnovnega modela. Medtem ko smo uživali v vsakem kilometru po raznolikih cestah in poteh, nas je zraven grela še misel, da si vse to lahko privoščimo za »normalno« ceno. To je avto za praktične ljudi, ki ne marajo dodatne elektronike oziroma je ne potrebujejo ter hočejo največ za najmanj denarja, skratka za ljudi, ki potrebujejo avto »za vozit'« in ne za postavljanje pred sosedi.
Vitaro na Gorenjskem prodajata Avto Mony iz Lesc in Avto Lušina iz Gosteč. Cena modela, ki smo ga vozili, je 14.500 evrov in 400 evrov doplačila, ker je kovinske barve.